آموزش بهداشت دهان و دندان به کودک

فهرست مطالب

به عنوان والدین شما نقش مهمی در آموزش بهداشت دهان و دندان به کودک خود دارید. آنها را به طور مرتب برای معاینات دندانپزشکی ببرید. حتی اگر خودتان از معاینه می ترسید، این ترس را به کودک انتقال ندهید. در زمان مراجعه به دندانپزشک آرام باشید زیرا کودکان از رفتار شما تقلید می کنند. از روش های زیر می توانید برای آموزش بهداشت دهان و دندان به کودک استفاده کنید.

با آنها انجام دهید:

بهترین راه برای آموزش بهداشت دهان و دندان به کودک انجام آن توسط خودتان است. کودک باید هر روز ببیند که شما دندان هایتان را مسواک می زنید و نخ دندان می کشید. از آن بهتر این است که هر صبح و شب با هم مسواک بزنید.

اگر دندان هایتان را قبل از بیدار شدن و بعد از به خواب رفتن آنها مسواک می زنید، اکنون زمان تغییر این روش است. به جای این کار به آنها مسواک زدن را نشان دهید. آنها از یادگیری یک مهارت توسط هم سالان خود لذت می برند. بنابراین می توانید ویدئوهایی را به آنان نشان دهید که کودکان در آن مسواک زدن را آموزش می دهند.

داستان بگویید:

زمانی که کودک می بیند شما چقدر خوب از دندان های خود مراقبت می کنید، او هم همان کار را خواهد کرد. اکنون زمان خوبی است که این شیوه خود را با داستان سرایی تکمیل کنید. داستانی با شخصیت های افسانه ای بگویید که چگونه مسواک می زنند و چقدر خوب از دندان های خود مراقبت می کنند. از هر چیزی استفاده کنید تا مسواک زدن را با حال ترین کار دنیا نشان دهد.

استفاده از تکنولوژی برای آموزش بهداشت دهان و دندان به کودک:

می توانید از ابزارهای جدید در مراقبت دهان و دندان برای کودک خود استفاده کنید. به عنوان مثال یک مسواک برقی برای کودک یک اسباب بازی به شمار می رود. بسته به سن کودک می توانید با مشورت دندانپزشک از این ابزار استفاده کنید.

مسواک های برقی تمیز کردن دهان را آسان تر و سریع تر می کنند. به علاوه مسواک زدن سرگرم کننده تر می شود و لکه های کوچک بهتر تمیز می شوند. آموزش بهداشت دهان و دندان به کودک می تواند به سادگی خرید مسواکی با شخصیت کارتونی مورد علاقه اش روی آن باشد.

بر آنها نظارت کنید:

بعضی وقت ها یادگیری مهارت های جدید توسط کودک زمان می برد. به عنوان والدین در برابر اشتباهات آنان صبور باشید. در زمان مسواک زدن مراقب آنها باشید و اشتباهات آنها را به نحوی اصلاح کنید که احساس شکست نکنند.

آموزش بهداشت دهان و دندان به کودک را به یک شوخی و بازی تبدیل کنید.

منبع:

greenspointdental

مطالب مشابه

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *