امکان انجام ارتودنسی با وجود پرکردگی دندان:

فهرست مطالب

برای درمان ارتودنسی دندان ها باید در شرایط خوبی باشند، زیرا این روش درمانی فشار زیادی روی دندان و دهان وارد می کند. ارتودنسی به زیبایی دندان ها کمک می کند، اما به این معنی نیست که مشکلات سلامتی دندان ها را نیز حل می کند. خبر خوب این است که امکان انجام ارتودنسی با وجود پرکردگی دندان نیز وجود دارد.

بهتر است پیش از دریافت ارتودنسی تمام دندان های خود را از نظر سلامت بررسی کنید و در صورتی که به پر کردن نیاز دارند آنها را درمان کنید. زیرا گاهی شرایط به نحوی پیش می رود که ممکن است مجبور شوید تا پایان درمان منتظر بمانید.

امکان انجام ارتودنسی با وجود پرکردگی دندان:

برای شروع ارتودنسی دندان ها باید در چه وضعیتی باشند؟ چقدر باید سالم باشند؟

پر کردگی دندان:

بلکه، امکان انجام ارتودنسی با وجود پرکردگی دندان هست. اگر همه چیز در دهان شما خوب باشد، دندان ها می توانند به محل مناسب تغییر موضع دهند. در صورتی که دندان ها پیش از این به خوبی پر شده باشند، از بابت خراب شدن دندان نگران نباشید. در این دوره هیچ مشکلی برای دندان ها به وجود نخواهد آمد. در صورتی که دیواره دندان تحمل فشار حاصل از ارتودنسی را داشته باشد، این امر مشکلی بر سر راه درمان نخواهد بود.

عصب کشی:

دندان هایی که تحت عصب کشی قرار گرفته باشند، در واقع مرده اند. اما به این معنی نیست که نمی توانند به جای جدید تغییر موضع بدهند. دندان می تواند بدون وارد شدن آسیب حرکت کند.

روکش و بریج دندان:

هر چند که دشوار است، اما در شرایط خاصی روکش و بریج نیز حرکت می کنند. در اغلب موارد، دندان زنده ای زیر روکش دندان وجود دارد، و می تواند با سایر دندان ها حرکت کند.

سلامت کلی دندان ها:

در طول درمان ارتودنسی باید بیشتر از قبل مراقب دندان های خود باشید. زیرا به طور طبیعی این روش درمانی دندان ها را در معرض خطر بیشتری از نظر پوسیدگی قرار می دهد. این امر بدین معنی است که بهترین کار برای بیمار آن است که درمان ارتودنسی را با دندان های تمیز و دندان و لثه سالم شروع کند تا احتمال بروز عفونت و پوسیدگی دندان کمتر شود.

بهتر است پیش از شروع درمان ارتودنسی، تمام دندان هایی که به پر کردن و عصب کشی نیاز دارند ترمیم شوند. دندان ها باید در طول درمان جرم گیری شوند و مشکلات لثه حل شوند. در غیر این صورت در طول درمان با عوارض پیچیده ای دست به گریبان خواهید شد.

منبع:

orthodonticsinlondon

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *