امکان دریافت ایمپلنت در افراد مسن:

فهرست مطالب

امروزه ایمپلنت دندان، دائمی ترین روش جایگزینی دندان، محبوب عده زیادی از بیماران در تمام رده های سنی است. نرخ بالای از دست رفتن دندان در بیماران مسن باعث شده است که بسیاری از آنها به دنبال این روش درمانی باشند. اما نگرانی هایی در مورد امکان دریافت ایمپلنت در افراد مسن مانعی برای مراجعه آنان شده است. خوشبختانه امروزه گزینه های زیادی برای دریافت ایمپلنت وجود دارد که ریسک اجرای این روش را در افراد مسن کاهش می دهد.

مزایای ایمپلنت برای افراد مسن:

جایگزینی دندان های از دست رفته از رایج ترین درمان های دندانپزشکی در افراد مسن است. به هر حال، از دست رفتن تمام دندان ها می تواند اثرات منفی زیادی بر بیمار داشته باشد. کاهش توان وی برای جویدن می تواند رژیم غذایی بیمار را محدود کند و او را دچار سوتغذیه سازد. زمانی که لبخند بیمار تحت تاثیر قرار می گیرد، برخی از بیماران منزوی شده و از تعاملات اجتماعی دوری می کنند. در نهایت، از دست رفتن یک یا چند دندان ریسک ابتلا به پوسیدگی دندان، بیماری لثه و از دست دادن سایر دندان ها را نیز افزایش می دهد. ایمپلنت دندان بیش از هر روش دیگری می تواند روش بازسازی دائمی برای ظاهر، راحتی و سلامت افراد مسن باشد.

امکان دریافت ایمپلنت در افراد مسن:

جراحی کاشت ایمپلنت در دهان با خطراتی همراه است که این خطرات برای افراد مسن بیشتر از سایر گروه های سنی نیست. پوکی استخوان، یک بیماری شایع در بیماران مسن، می تواند تراکم استخوان فک را کاهش دهد. با این حال، پیوند استخوان می تواند امکان دریافت ایمپلنت در افراد مسن را فراهم سازد. برخی بیماری ها مانند دیابت کنترل نشده اغلب در افراد مسن دیده می شوند و می توانند بر کاندیدا شدن بیمار برای این روش درمانی و امکان بهبودی زخم پس از درمان تاثیر بگذارند. بیماری لثه نیز اغلب در افراد مسن تر دیده می شود، اما می توان پیش از کاشت ایمپلنت، بیماری را درمان کرد تا ریسک ابتلا به عفونت در افراد مسن کاهش یابد.

تفاوتی ندارد در چه سنی قرار دارید، به احتمال زیاد می توانید کاندیدایی برای دریافت ایمپلنت باشید. افراد در هر سنی می توانند از دریافت ایمپلنت سود ببرند. برای بررسی گزینه های درمانی و شرایط خود با متخصصان کلینیک ما تماس بگیرید. متخصصان دندانپزشکی ما با در نظر گرفتن شرایط سنی، عوارض پزشکی در شما و شرایط دهان و دندان بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهند داد.

منبع:

drmassiah

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *