بهترین و بدترین صبحانه ها برای دندان

به سختی بیدار می شوید چون زنگ ساعت سرتان را سوراخ می کند. همه در حال آماده شدن برای رفتن سر کار خود هستند. اما صبر کنید، باید صبحانه بخورید. صبح های شلوغ اغلب منجر به مصرف صبحانه های ناسالم می شود. مصرف پنکیک های سریع، شیرینی صبحانه، یا تکه نان تست خیلی راحت است. بچه ها هم که تا صبحانه شان از مقداری زیادی شکر تشکیل نشده باشد چیزی نمی خورند. با این وجود، مصرف صبحانه ناسالم می تواند موجب پوسیدگی دندان، نفس بد بو و سایر عوارض نامطلوب می شود. در این مطلب بهترین و بدترین صبحانه ها برای دندان را بررسی می کنیم:

بهترین و بدترین صبحانه ها برای دندان:

بدترین گزینه ها:

قبل از اینکه برای صبحانه تصمیم بگیرید، باید بدانید کدام مواد غذایی ناسالم هستند. اگر چه چربی و کلسترول نیز می توانند تاثیر نامطلوبی بر سلامت شما داشته باشند، شکر بیشترین اثر منفی را بر بهداشت دهان و دندان دارد.

غلات یکی از رایج ترین انتخاب های اشتباه برای صبحانه است. حتی سالم ترین غلات صبحانه اغلب حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند منجر به تشکیل حفره و همچنین افت انرژی در اوایل صبح شود.


نیاز به معاینه تخصصی دندانپزشکی دارید؟


هم اکنون با یک کلیک نوبت بگیرید

در فهرست بهترین و بدترین صبحانه ها برای دندان می توان از انواع تارت ها و تست، اشترودل، دونات، سیب سرخ شده، نان دانمارکی، و نان دارچینی به عنوان بدترین گزینه ها نام برد. به طور کلی صبحانه های حاوی مقدار زیادی شکر و مواد غذایی سرخ شده برای صبحانه مناسب نیستند.

پنکیک، وافل و سایر غذاهایی که به طور سنتی با شربت سرو میشوند نیز می توانند به دندان هایتان آسیب برسانند. خوب است هر وقت میل به مصرف آنها داشتید، حداقل آنها را در برنامه صبح خود قرار ندهید. در عین حال مصرف شربت روی آنها را نیز محدود کنید.

البته، شکر تنها عنصری نیست که می تواند در طول صبحانه به دندان های شما آسیب برساند. اگر نمیخواهید دندان هایتان زرد شد، ازمصرف قهوه و چای اجتناب کنید. مرکبات و میوه های اسیدی نیز برای دندان مضر هستند.

بهترین صبحانه:

اگر به دنبال صبحانه هایی هستید که هر چند ماه یکبار شما را به دندانپزشک نفرستند، در فهرست بهترین و بدترین صبحانه ها برای دندان به دنبال گزینه هایی باشید که کمترین شکر را دارند. ماست یکی از غذاهای سالمی است که برای افرادی که به دندان های خود اهمیت می دهند توصیه می شود. این ماده غذایی نه تنها مقدار قند کمی دارد، بلکه به حفظ تعادل باکتری ها در دهانتان نیز کمک می کند. برای مصرف ماده ای با فیبر بالا گرانولا بدون قند به همراه انواع توت ها توصیه می شود که می تواند صبحانه ای متعادل با پروتئین، کربوهیدرات، و یک واحد میوه باشد که برای دندان ها مفید است.

صبحانه های حاوی لبنیات، انتخاب های بسیاری خوبی برای شروع روز هستند. لبنیات با دارا بودن کلسیم نه تنها برای استخوان ها که برای بهداشت دهان و دندان نیز مفید هستند. یک تکه پنیر، یک لیوان شیر یا یک تکه کره می تواند صبحانه خوبی برای دندان باشد.

یکی از دیگر گزینه های سالم اضافه کردن میوه های غیر مرکبات به صبحانه است. توت ها مانند توت فرنگی و زغال اخته حاوی مواد مغذی و مواد معدنی سالم هستند که به سلامت دهان و دندان شما نیز کمک می کنند. توت ها برای متابولیسم شما بسیار مفید هستند. آنها یک کربوهیدرات کند هستند، به طوری که به تدریج در طول روز شکسته می شوند.

منبع:

carefreedental

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *