تصورات اشتباه در مورد پوسیدگی دندان:

فهرست مطالب

انسان ها از ابتدای بشریت با پوسیدگی دندان دست به گریبان بوده اند. با وجودی که پوسیدگی دندان مشکل ساز است، اما می توان آن را با کمک یک دندانپزشک ماهر درمان کرد. برخی از تصورات اشتباه در مورد پوسیدگی دندان عبارتند از:

تصورات اشتباه در مورد پوسیدگی دندان:

از ابتلا به پوسیدگی دندان نمی توان پیشگیری کرد:

درست است که برخی افراد در معرض خطر بیشتری از نظر ابتلا به پوسیدگی دندان قرار دارند، اما با رعایت نکات بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد. به یاد داشته باشید که برای مسواک زدن از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید.

حساسیت دندان حاصل پوسیدگی دندان است:

برخلاف باور عموم، حساسیت دندان همیشه نشانه پوسیدگی دندان نیست. افراد به علل زیادی به این عارضه دچار می شوند که در مطالب پیشین به آنها پرداخته شد.

بچه ها بیشتر در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند:

بسیاری از والدین نگران وضعیت سلامت دهان و دندان کودکان خود هستند. حقیقت این است که هر کسی در معرض پوسیدگی دندان قرار دارد. از کودکان مهدکودکی تا افراد مسن، هر کسی که به بهداشت دهان و دندان خود دقت نکند، دچار پوسیدگی دندان می شود. احتمالا علت چنین تصور اشتباهی، مصرف بالاتر شیرینی و شکلات در کودکان است.

راحت می توان گفت شما به پوسیدگی دندان دچار شده اید یا نه:

این مطمئنا یکی از رایج ترین تصورات اشتباه در مورد پوسیدگی دندان است. برخی از پوسیدگی ها علامت دار هستند اما برخی دیگر هیچ نشانه خاصی از خود بروز نمی دهند. برای تشخیص پوسیدگی دندان به انجام یک معاینه دقیق به همراه استفاده از رادیوگرافی دندان نیاز است.

مواد پر کننده دندان باید جایگزین شوند:

زمانی که دندانپزشک متوجه وجود پوسیدگی در دندان می شود، ناحیه را با استفاده از مواد پر کننده ترمیم خواهد کرد. در بسیاری از موارد، مواد پر کننده برای بازسازی دندان در تمام طول عمر طراحی شده اند. در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن می توانید مطمئن باشید که دیگر دندان دچار مشکل نخواهد شد. این خبر خوبی برای افرادی است که دارای بودجه محدود درمانی هستند.

برطرف کردن تصورات اشتباه در مورد پوسیدگی دندان می تواند به ایجاد درک بهتر در بیمار کمک کند. درک بهتر از دندان و پوسیدگی آن می تواند به حفظ سلامت آن کمک کند. در صورتی که دچار پوسیدگی دندان هستید یا به معاینه تخصصی نیاز دارید، با متخصصان کلینیک دندانپزشکی ما تماس حاصل فرمایید.

منبع:

drmassiah

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *