تعیین زمانی برای معاینه دندان کودک: شروع مدرسه

فهرست مطالب

انجام معاینات سالانه نقش زیادی در پیشگیری از بیماری های دهان و دندان دارد. انتخاب و تعیین زمانی برای معاینه دندان کودک در هر سال می تواند در تعهد به این مهم نقش زیادی داشته باشد. شما می توانید شروع مدرسه ها را به عنوان روز مراجعه به دندانپزشک برای معاینه سلامت دندان ها تعیین کنید.

حقایقی در مورد دندان بچه مدرسه ای ها:

یک سوم دلایل غیبت در کلاس ها به دلایل مشکلات دندان بوده است.

حدود 80 درصد از کودکان مدرسه ای دچار پوسیدگی دندان هستند.

کودکانی که دچار دندان درد هستند، 4 برابر سایر همکلاسی های خود نمرات پایین می گیرند و عملکرد ضعیف تری در مدرسه دارند.

تعیین زمانی برای معاینه دندان کودک:

مراجعه دقیق و منظم به دندانپزشک برای معاینه دندان ها سهم زیادی در پیشگیری از شرایط دردناک دارد. تشخیص به موقع مشکلات دهان و دندان موجب کاهش هزینه ها و پیشگیری از نیاز به انجام درمان های تهاجمی و پیچیده می شود.

یکی از روش های تثبیت عادات بهداشت دهان و دندان این است که والدین خود مدل خوبی برای کودک باشند. مصرف متعادل شکر و قند، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به صورت روزانه و مراجعه منظم به دندانپزشک تاثیر مثبتی بر نگرش کودک نسبت به دندانپزشک دارد. با تعیین زمانی برای معاینه دندان کودک و حتی کل خانواده می توانید بر اهمیت این کار تاکید کنید.

درمان های پیشگیرانه:

در کلینیک های دندانپزشکی اطفال خدمات متنوعی برای حفظ زیبایی لبخند کودک انجام می شود. تاکید اولیه این کلینیک ها انجام مراقبت های پیشگیرانه و آموزش روش های مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است. به محض اینکه دندان های کودک شما رشد کرد، مراجعه منظم به مطب دندانپزشک را در برنامه خود جای دهید.

به علاوه انجام روش هایی مانند فیشور سیلانت نیز در پیشگیری از ابتلا به پوسیدگی زودهنگام موثر است. سیلانت پوشش محافظی است که روی چاله ها و برآمدگی های دندان را می پوشاند تا سطح دندان از حملات اسیدی و بقایای مواد غذایی محافظت شود. روش های متعدد دیگری نیز در کلینیک های دندانپزشکی اطفال انجام می شوند که همه با هدف بهبود عادات بهداشت دهان و دندان انجام می شوند. تثبیت زودهنگام این عادات در کودک می تواند عمر و سلامت دندان ها را بهبود ببخشد.

برای تعیین زمانی برای معاینه دندان کودک خود با کلینیک دندانپزشکی شما تماس بگیرید. ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات و نگرانی های شما در مورد سلامت فرزندتان هستیم.

منبع:

winningsmilespd

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *