جدول زمانی کاشت ایمپلنت: برنامه درمانی کلی

فهرست مطالب

ایمپلنت دندان گزینه ای بادوام و ایمن برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. این روش که با استفاده از جراحی انجام می گیرد کمی هزینه بر است اما در عوض لبخند زیبا و باکیفیتی به شما ارائه می دهد. اطلاع از روند درمانی و جدول زمانی کاشت ایمپلنت می تواند به بیماران در آگاهی بیشتر از نحوه انجام کار کمک کند.

جراحی ایمپلنت دندان روشی است که در آن پست های پیچ مانند در فک قرار داده می شود که به عنوان ریشه دندان عمل می کنند. در طول دوره بهبودی، پیچ های تیتانیومی به فک جوش می خورند. سپس یک دندان مصنوعی به ایمپلنت متصل می شود و کارکرد و زیبایی دهان را به آن باز می بخشد.

جدول زمانی کاشت ایمپلنت:

مدت زمان درمان ایمپلنت به دو عامل بستگی دارد: سرعت بهبودی بدن و وضعیت فک. بهترین افراد برای دریافت ایمپلنت کسانی هستند که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و تنها یک دندان را از دست داده اند. این دسته بیماران باید از تراکم کافی در استخوان فک و بافت لثه سالم برای حمایت از ایمپلنت برخوردار باشند. در صورتی که بیمار فاقد این شرایط باشد، روش های مکمل دیگری نیز در جدول زمانی کاشت ایمپلنت گنجانده می شود.

یک برنامه درمانی روتین بدین ترتیب پیش می رود:

معاینه و مشاوره:

دندانپزشک روند کاشت ایمپلنت را با بیمار به طور کامل در میان می گذارد. سپس وضعیت دندان، لثه و فک بیمار بررسی می شود. در این مرحله از رادیوگرافی و سایر تجهیزات مدرن برای تشخیص بهتر وضعیت دندان و استخوان فک استفاده می شود. سابقه پزشکی بیمار نیز گرفته می شود. سپس برنامه درمان مشخص شده و با بیمار مشورت می شود.

درمان های مکمل:

در این مرحله درمان های پیش نیاز دریافت ایمپلنت مانند سینوس لیفت یا پیوند استخوان برای بیمار انجام می شود. به طور کلی این مرحله بین 4 تا 6 ماه طول می کشد و دوره درمان را افزایش می دهد.

جراحی ایمپلنت:

برای کاشت ایمپلنت در فک، جراح برشی در لثه می دهد و سوراخی در استخوان فک ایجاد می کند. ایمپلنت همانند پیچ است و از تیتانیوم ساخته می شود. پذیرش این ماده توسط بدن با کمترین عوارض همراه است. زمانی که ایمپلنت در جای خود در فک قرار داده شد، بافت لثه بخیه می شود.

جوش خوردن ایمپلنت به فک:

گام بعدی انتظار برای بهبودی بدن و جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک است که اصطلاحا osseointegration خوانده می شود. این دوره حدود شش ماه طول می کشد اما همه چیز به سرعت بهبودی بدن بستگی دارد. اتصال ایمپلنت به فک پایه ای محکم برای پروتز ایجاد می کند.

افزودن اباتمنت:

در این جلسه درمانی، ایمپلنت باز می شود و قطعه ای پست مانند به نام اباتمنت روی آن متصل می شود. در نهایت دندان پروتز روی این قطعه سوار می شود. در این مرحله دوباره باید حدود دو تا سه هفته صبر کرد تا بافت لثه دور اباتمنت رشد کند.

در برخی موارد امکان اتصال اباتمنت در جراحی اول وجود دارد. بدین ترتیب این قطعه در کل دوره بهبودی در دهان دیده می شود. اما برخی از بیماران ترجیح می دهند اباتمنت در این دوره طولانی در دهان دیده نشود. به همین دلیل این قطعه در جراحی دوم در جای خود نصب می شود.

اتصال پروتز:

تاج یا پروتز دندان پس از بهبودی لثه ها روی اباتمنت سوار می شود. برای اطمینان از تناسب کامل پروتز با دهان، از روش های مدرن قالب گیری و تصویر برداری سه بعدی استفاده می شود. سپس قالب به آزمایشگاه فرستاده می شود و ظرف دو هفته پروتز برای بیمار ساخته می شود.

جدول زمانی کاشت ایمپلنت در هر بیمار بسته به شرایط وی و نوع ایمپلنت انتخاب شده متفاوت است. آنچه گذشت تنها روندی کلی برای عموم افراد است. برای دریافت مشاوره و درمان با کلینیک دندانپزشکی ما تماس حاصل فرمایید.

منبع:

cosmeticdentistryedmonton

مطالب مشابه

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *