جراحی دندان عقل: روش های بهبودی سریع تر

اگر دندان های عقل به درستی درنیایند و باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد شوند، امکان دارد دندانپزشک توصیه کند با استفاده از جراحی این دندان ها را خارج کنند. این جراحی نیز مانند هر جراحی دیگری دوره بهبودی دارد. بهترین راه برای بهبودی جراحی دندان عقل پیروی منظم از دستورالعمل های جراح است. عدم رعایت دستورات دندانپزشک جراح ممکن است روند بهبودی را دردناک کرده و منجر به بروز حفره خشک شود. این حفره پس از کشیدن دندان باقی مانده و دلمه نبسته است و لذا دیر خوب می شود.

توصیه های پس از جراحی دندان عقل:

علاوه بر دستورات جراح، روش های کمتر شناخته شده ای نیز برای بهبودی سریع تر و با درد کمتر وجود دارند که در زیر تعدادی از آنها بیان شده است:

از ایجاد حفره خشک جلوگیری کنید.

نیاز به معاینه تخصصی دندانپزشکی دارید؟

هم اکنون با یک کلیک نوبت بگیرید

طی ۳ روز اول سر خود را بالا نگه دارید.

زمانی که می خواهید بخوابید، با استفاده از تعدادی بالشت سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید، به این ترتیب قسمت بالایی بدن زاویه حدود ۴۵ درجه به خود می گیرد. این کار به بهبودی سریع تر جراحی دندان عقل کمک می کند؛ زیرا وضعیت رگ ها و حجم خون در نزدیک محل زخم در زمانی که دراز کشیده اید تغییر می کند، در نتیجه باعث می شود محل زخم نبض بزند.

در روز اول بعد از جراحی بر روی قسمتی از گونه که نزدیک محل زخم قرار دارد کیسه یخ قرار دهید.

هرگز این ناحیه را گرم نکنید.

اجازه ندهید دهانتان خشک شود.

اگر از طریق دهان نفس می کشید، از دهانشویه های مرطوب کننده دهان استفاده کنید.

هر دو طرف عضله فک را ماساژ دهید. برای آگاهی از اینکه کجای مفصل فک را باید ماساژ دهید، انگشتان خود را دقیقا در جلوی سوراخ گوش قرار دهید.

ماساژ دادن این ناحیه به بهبودی سریع تر جراحی دندان عقل کمک می کند، زیرا جراح دهان شما را در طول جراحی کاملا باز کرده است، به همین دلیل ممکن است دچار درد در ماهیچه های صورت و گرفتگی یا درد در عضلات فک (یکی از عضلات مخصوص جویدن) شده باشید.

تا زمانی که دوباره قادر باشید غذاهای نرم مصرف کنید، آب نارگیل خنک بنوشید.

آب نارگیل به تعادل مواد شیمیایی خون و الکترولیت ها کمک کرده و به این دلیل که نمی توانید غذاهای جامد مصرف کنید قند خون را ثابت نگه می دارد.

رعایت تمام این موارد به بهبودی جراحی دندان عقل سرعت می بخشند.

منبع

askthedentist

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.