دندان مصنوعی ارزان: چرا هزینه بیشتری برایتان دارد؟

فهرست مطالب

زمانی که صحبت از دندان مصنوعی به میان می آید، بیشتر افراد به دنبال کاهش هزینه های خود هستند. گاهی دندان مسنوعی می تواند گران باشد. هزینه کلی پروتز به خصوص به کیفیت مواد به کار رفته در آن بستگی دارد. شاید به دلیل هزینه به دنبال دندان مصنوعی ارزان باشید.

دندان مصنوعی ارزان:

مشکل این است که دندان مصنوعی ارزان در واقع شاید گران تر هم تمام شود. گاهی اگر حساب کنید متوجه خواهید شد که هزینه بیشتری از آنچه تصور می کنید برای آن پرداخته اید.

شاید حتی در دهان شما نیز قرار نگیرد:

گران ترین پروتزی که می توانید بخرید چیست؟ پروتزی است که پول آن را پرداخت کرده اید اما نمی توانید از آن استفاده کنید. این به معنی دور ریختن کامل پول است. متاسفانه این سرنوشت اغلب دندان مصنوعی های ارزان قیمت است. گاهی بیماران اصرار به ساخت پروتزی با ارزان ترین قیمت می کنند و وقتی با استفاده از آن دچار مشکل می شوند از اصرارهای خود پشیمان می شوند. این سنگین ترین هزینه ای است می توانید که برای دندان مصنوعی پرداخت می کنید.

باید دائما تعویض شوند:

دلایل زیادی برای تعویض یک دندان مصنوعی ارزان وجود دارد. این نوع پروتزها از موادی ساخته شده اند که نمی توانند فشار حاصل از جویدن و خوردن را تحمل کنند. به همین دلیل به سرعت دچار فرسودگی می شوند.

تناسب دندان مصنوعی ارزان در دهان مناسب نیست و این امر از دست رفتن استخوان در فک را تسریع می کند. به همین دلیل پیش از تعویض کامل، باید به دفعات ریلاین شوند. گاهی نیز عدم تناسب صحیح پروتز باعث شکستن آن می شود.

گاهی نیز پروتز ارزان قیمت به قدری در بیمار ناراحتی ایجاد می کند که بیمار از هر فرصتی برای بیرون آوردن آن از دهانش استفاده می کند. این کار احتمال گم شدن، دزدیده شدن، و شکستن پروتز را افزایش می دهد.

هزینه های آن برای سلامتی شما زیاد است:

یک پروتز نامناسب برای دهان می تواند بر سلامت شما تاثیر بگذارد. اگر دندان مصنوعی شما عملکرد خوبی نداشته باشد، احتمالا به خوبی تغذیه نخواهید شد. حتی اگر برای غذا خوردن از آن استفاده کنید نیز ممکن است به خوبی قادر به جویدن نباشید. جویدن نادرست غذا باعث مشکلات گوارشی و سلامتی دیگر می شود.

برای پروتز خود هزینه کنید:

اگر به دنبال استفاده از پروتز هستید، به دنبال آگهی دندان مصنوعی ارزان قیمت نباشید. شاید در نگاه اول وسوسه کننده باشد، اما هزینه های جانبی آن برای شما گران تمام خواهد شد. بهتر است پول خود را برای چیزی هزینه کنید که در طولانی مدت برای شما به صرفه تر باشد.

منبع:

foydentures

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *