دندان مصنوعی فلیپر: انواع پروتز

فهرست مطالب

جایگزینی دندان از دست رفته به دلیل بیماری یا تروما روندی سریع نیست. اغلب باید محل زخم کشیدن دندان بهبود یابد و اگر قرار باشد برای بیمار ایمپلنت کار گذاشته شود، ممکن است به روش هایی مانند پیوند استخوان یا سینوس لیفت نیاز باشد. این امر به معنی هفته ها و ماه ها زندگی بدون دندان است. در اینجاست که ممکن است به دندان مصنوعی فلیپر نیاز پیدا شود.

آیا شما به دندان مصنوعی نیاز دارید؟

مشخصا این وضعیت ایده آل نیست، به خصوص که نبود هر دندان بر موقعیت و محل سایر دندان ها تاثیر می گذارد و اغلب جای خالی دندان برای سایرین قابل مشاهده است. دندان مصنوعی فلیپر یکی از راه حل های درمان این مشکل است.

دندان مصنوعی فلیپر چیست؟

دندان مصنوعی فلیپر نوعی پروتز جداشدنی، با وزن سبک است که برای جایگزینی موقت یک یا چند دندان به کار می رود. از این ابزار برای بستن فضای خالی دندان ها تا زمان آماده شدن ابزار دائمی استفاده می شود.

دندان مصنوعی فلیپر را می توان پیش از کشیدن دندان طبیعی ساخت. این پروتز از مواد اکریلیک به رنگ لثه ساخته می شود و دارای قفل هایی است که دور دندان های موجود در دهان قرار می گیرد. استفاده از این ابزار برای بیمار آسان است و برای تمیز کردن به راحتی از دهان خارج می شود. این نوع دندان مصنوعی توانایی بیمار برای خوردن و جویدن مواد غذایی را بهبود می بخشد.

هزینه:

معمولا ساخت این نوع پروتز با هزینه چندانی همراه نیست. اما هزینه کلی به مواد مورد استفاده و تعداد دندان های از دست رفته بیمار بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه با دندانپزشک خود صحبت کنید.

چه کسی از این پروتز استفاده می کند؟

از این نوع پروتز برای بزرگسالانی استفاده می شود که یک دندان خود را از دست داده اند یا چند دندانی در آنها افتاده است که کنار هم قرار ندارند. استفاده از این دندان مصنوعی ظاهر طبیعی دندان های بیمار را به سرعت و با هزینه کم حفظ می کند. در حالی که به طور معمول این پروتز موقت است، اما برخی بزرگسالان ترجیح می دهند از آن به صورت دائمی استفاده کنند.

استفاده از دندان مصنوعی فلیپر در کودکان نیز مشاهده می شود. در برخی موارد دندانپزشک استفاده از این پروتز را به کودکانی توصیه می کند که دندان های پیشین آنها دچار آسیب شده است یا منتظر رشد دندان های دائمی خود هستند. استفاده از این پروتز اعتماد به نفس بیمار را حفظ می کند و بیمار لبخندی زیبا و بی نقص خواهد داشت.

منبع:

dentalimplantcostguide

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *