رژیم غذایی عامل بوی بد دهان

همه ما می دانیم که یک رژیم غذایی سالم بدن ما را قوی نگه می دارد. اما برخی مواد در رژیم غذایی عامل بوی بد دهان هستند.
غذا خوردن به ما انرژی می دهد، اما گاهی همین غذا عامل بوی بد دهان است. از آن بدتر اینکه گاهی گناه تقصیر یکی از مواد غذایی کاملا ضروری و سالم برای بدن است.

میوه ها:

نگران نباشید، همه میوه ها باعث نفس بد بو نمی شوند. در واقع مصرف سیب راهی برای خلاصی از بوی بد دهان است. اما اگر عاشق پرتقال، نارنگی یا آناناس هستید، احتمالا اطرافیان شما رنج زیادی را متحمل می شوند. بوی بد دهان از اسید ناشی می شود و این میوه ها بسیار اسیدی هستند. این میوه ها عامل اصلی زخم های دهان و آسیب به لثه، گونه یا دندان هم هستند. همان طور که قهوه به علت اسیدی بودن باعث بوی بد دهان می شود، یک لیوان آب میوه هم همین کار را انجام می دهد. اما نمی توان که از پرتقال گذشت. بهتر است پس از مصرف این میوه ها یک لیوان بزرگ آب بنوشید.

ماست:

ماست می تواند به دو شکل عمل کند. اگر آن را در کنار وعده ای پر شکر مصرف کنید، جز رژیم غذایی عامل بوی بد دهان طبقه بندی می شود. اما اگر ماست ساده مصرف می کنید، ترکیبات بو زای دهان کاهش می یابد. تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن دو کاسه ماست ساده در روز می تواند به رفع بوی بد دهان کمک کند. بنابراین صرفا ماستی را مصرف کنید که حاوی طعم دهنده یا شیرین کننده نیست. بعضی از ماست های پروبیوتیک نیز به رفع بوی بد دهان در افرادی که از مشکلات معده رنج می برند کمک می کند.


نیاز به معاینه تخصصی دندانپزشکی دارید؟


هم اکنون با یک کلیک نوبت بگیرید

شیر و پنیر:

یکی از دیگر مواد در رژیم غذایی عامل بوی بد دهان محصولات لبنی است. این محصولات جز غذاهایی هستند که می توانند سلامت دهان و دندان شما را بهبود بخشند. از آنجا که این غذاها حاوی کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر هستند، می توانند به جلوگیری از مسائل دندانپزشکی رایج کمک کنند، که خود از علل ایجاد بوی بد دهان است. اما از آنجا که این محصولات لبنی دارای ترکیبات گوگردی هستند، در صورتی که در انتهای زبان تجمع کنند می تواند موجب بوی بد دهان شوند. خوشبختانه در صورتی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید و زبان خود را هر روز مسواک بزنید، می توانید از بروز این امر جلوگیری کنید.

رژیم غذایی عامل بوی بد دهان:

همانطور که متوجه شدید برخی از مواد غذایی بسیار ضروری برای بدن ممکن است عامل بوی بد دهان شوند. اما در عین حال دوری از این مواد انتخاب عاقلانه ای نیست. برای رهایی از بوی بد دهان، بهترین کار مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهان شویه به طور مرتب است. برای جلوگیری از رشد باکتری ها در طول روز به دفعات آب بنوشید. مصرف سبزیجاتی مانند کرفس، سیب و هویج به رفع بوی بد دهان کمک می کند.

منبع:

therabreath

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *