زرد شدن دندان های نیش و پیشین

فهرست مطالب

امروزه دندان های سوپر سفید در سراسر جهان محبوب تر از گذشته شده اند. سلبریتی ها را می بینید که با دندان های مرواریدی و بدون نقص می خندند و این ترند از بین نمی رود. از روش های سفید کننده دندان در مطب تا خانه، افراد هر کاری می کنند تا دندان هایشان سفیدتر شود. اما با این همه تلاش برای رسیدن به کمال باز هم متوجه می شویم که برخی دندان ها زردتر از دندان های دیگر هستند. علت زرد شدن دندان های نیش و پیشین چیزی است که هر بار به آیینه نگاه می کنیم به آن فکر می کنیم.

در اغلب افراد دندان های نیش فک بالا و چهار دندان پیشین در فک پایین، زردتر از سایر دندان ها در دهان هستند. اما در حالی که تمام دندان ها به یک مقدار مسواک، نخ دندان، دهان شویه و حتی درمان های سفید کننده دندان دریافت می کنند، علت زرد شدن دندان های نیش و پیشین بیشتر از سایر دندان ها چه می تواند باشد؟

علت زرد شدن دندان های نیش و پیشین:

مینا قسمت براق بیرونی دندان است. زیر مینای دندان عاج قرار دارد. عاج دندان رنگی دارد که به صورت طبیعی از زرد کم رنگ تا قهوه ای تیره متنوع است. این رنگ معمولا توسط مینای دندان پوشیده می شود اما گاهی در اثر تضعیف مینا دیده می شود. با تضعیف شدن و شفاف شدن مینا، رنگ زرد زیر آن بیشتر دیده می شود.

رنگ عاج و ضخامت مینا هر دو ارثی هستند. دندان های سفید تر با مینای ضخیم تر و دندان های زرد با مینای نازک تر پوشانده شده اند. شما نمی توانید ضخامت مینای دندان خود را افزایش دهید اما می توانید رنگ عاج را با بلیچینگ دندان تغییر دهید.

دندان عاج و پیشین زردتر:

با این شش دندانی که همیشه کمی زردتر از سایر دندان ها هستند چه باید کرد؟ دندان نیش دندان های تیزی هستند که برای گاز زدن غذاهای سخت به کار می روند. از آنجا که دندان های نیش باید مقاومت بیشتری در برابر فرسایش و پوسیدگی داشته باشند، آنها عاج بیشتری نسبت به سایر دندان ها دارند. به دلیل وجود عاج بیشتر ضخامت مینا در این دندان ها کمتر است. هر دو این عوامل در کنار هم باعث می شود که دندان زردتر به نظر برسد. بنابراین نیازی نیست نگران نحوه مسواک زدن خود باشید، زرد شدن دندان های نیش و پیشین بیشتر یک عامل ژنتیکی است.

مسن شدن دندان ها:

هر چه سن شما افزایش یابد، دندان هایتان تیره تر می شود زیرا لایه محافظ مینای دندان تضعیف می شود. تنها راه کند کردن این روند طبیعی، حفاظت هر چه بیشتر از ضخامت مینای دندان است. از نوشیدنی های اسیدی مانند نوشابه، آب میوه و نوشیدنی های ورزشی پرهیز کنید. این نوشیدنی ها روند تضعیف مینا را افزایش می دهند و باعث زرد شدن دندان های نیش و پیشین به میزان بیشتری از قبل می شوند.

تمام این عوامل ژنتیکی اجتناب ناپذیر هستند. دندانهایتان به طور طبیعی در طول زمان تیره خواهند شد. با این حال، با رعایت بهداشت دهان و دندان و پرهیز از مواد قندی و اسیدی می توانید این روند را کند کنید. روش های سفید کردن دندان نیز راهی عالی برای برگرداندن رنگ سفید مینای تضعیف شده است.

منبع:

greenspointdental

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *