سفید کردن دندان مصنوعی: روش های خانگی

فهرست مطالب

علاوه بر تمیز کردن روزانه دندان مصنوعی، شاید برای پاک کردن لکه قهوه و سایز لکه ها به محصولات خاصی نیاز داشته باشید. پس از مدت زمان زیادی از استفاده، سفید کردن دندان مصنوعی می تواند به یک ضرورت تبدیل شود. زمانی که یک صابون ملایم نمی تواند نتیجه دلخواه را به شما بدهد، از روش های زیر برای سفید کردن دندان مصنوعی کمک بگیرید.

مزایا:

در روش های خانگی برای سفید کردن دندان مصنوعی از مواد رایج در خانه استفاده می شود. بنابراین زمانی که محصولات تخصصی تمیز کردن پروتز شما تمام می شود، می توانید از آنها بهره بگیرید. به علاوه در هزینه های خود نیز صرفه جویی می کنید.

روش های خانگی سفید کردن دندان مصنوعی:

در هر یک از روش های خانگی زیر از محصولات در دسترس استفاده می شود. برای هر روش، دندان مصنوعی خود را به مدت 20 تا 30 دقیقه در محلول قرار دهید، سپس آن را کاملا بشویید. یکی از این روش ها استفاده از مقدار مساوری آب و سرکه است. راه حل دیگر، استفاده از یک پیمانه سفید کننده به همراه ده پیمانه آب است. محلول دیگر شامل یک قاشق غذا خوری جوش شیرین به همراه 8 پیمانه آب می شود.

معایب:

پیش از استفاده از هر یک از روش های فوق برای سفید کردن دندان مصنوعی به معایب آنها نیز فکر کنید. سرکه و جوش شیرین به اندازه مایع سفیدکننده در کشتن میکروارگانیسم ها قوی و موثر نیستند. از سوی دیگر، هر چند استفاده از مایع سفید کننده رایج ترین روش خانگی برای سفید کردن دندان مصنوعی است، اما استفاده مداوم از آن توصیه نمی شود. زیرا در طولانی مدت می تواند قسمت های صورتی رنگ پروتز شما را نیز سفید کند. با این حال، برخی از افراد براین باورند که دندان های سفید ارزش آن را دارد.

هشدار:

مطمئن شوید که این روش های خانگی به پروتز شما آسیب نمی زنند. از سایش پروتز خود با هر نوع پودر شوینده ای، از جمله جوش شیرین، خودداری کنید. خاصیت سایندگی این پودرها می تواند موجب وارد شدن خراش و آسیب به سطح دندان های مصنوعی شود. اما جوش شیرینی که در آب حل می شود، این نگرانی را به وجود نمی آورد. از سوی دیگر، مایع سفید کننده یا سرکه می توانند موجب زنگ زدگی و فرسایش قسمت های فلزی دندان مصنوعی شوند.

ملاحضات:

پیش از انتخاب روش تمیز کردن دندان مصنوعی خود، در این مورد با دندانپزشک مشورت کنید تا محصولات تخصصی و بی خطر را به شما توصیه کند. استفاده از روش های فوق تنها به صورت دوره ای و در زمانی که محصولات تخصصی سفید کننده در دسترس شما نیست، مجاز است.

منبع:

livestrong

مطالب مشابه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *