صاف کردن دندان ها بدون بریس ارتودنسی:

فهرست مطالب

لبخندی زیبا و دندان های ردیف آرزوی هر انسانی است. استفاده از بریس ارتودنسی تنها راه رسیدن به این رویا نیست. صاف کردن دندان ها بدون بریس ارتودنسی با روش های زیر نیز امکان پذیر است اما به شرایط بیمار بستگی دارد.

اشکالات قابل تصحیح بدون نیاز به بریس ارتودنسی:

اگر دچار هر یک از مشکلات زیر هستید، ممکن است کاندیدای صاف کردن دندان ها بدون بریس ارتودنسی باشید:

در هم ریختگی ناچیز دندان ها:

اگر دندان های شما تنها کمی نامرتب هستند، می توانید این اشکال را با استفاده از ریتینر برطرف کنید.

مال اکلوژن:

اصلاح عدم تراز فک اغلب به ابزارهای خاصی برای اصلاح موقعیت فک دارد.

عدم رشد کام یا فک بالای باریک:

گسترش کام با استفاده از اکسپندر قابل انجام است که در آن فضای کافی برای حرکت دادن دندان ها به موقعیت صحیح ایجاد می شود.

ارتودنتیست می تواند تایید کند که امکان صاف کردن دندان ها بدون بریس ارتودنسی وجود دارد یا خیر. هر روشی که برای درمان خود انتخاب کنید باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.

ریتینر:

ریتینرها ابزاری هستند که به طور اختصاصی و با قالب گیری از دهان بیمار ساخته می شوند. با استفاده مداوم از این ابزار می توان دندان ها را به موقعیت صحیح حرکت داد. این ابزار برای افرادی مناسب است که مایل به دیده شدن درمان توسط اطرافیان نیستند. بیمار می تواند در زمان غذا خوردن آن را از دهان خارج کند و احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

ابزارها:

ابزارهایی مانند هدگیر می توانند امکان صاف کردن دندان ها بدون بریس ارتودنسی را فراهم کنند. اشکالاتی مانند اوربایت با این ابزار قابل اصلاح است. این ابزار با اعمال فشار به دندان های فک بالا، باعث تغییر وضعیت فک می شود. بیمار باید ساعات خاصی در روز را به استفاده از این ابزار اختصاص دهد.

گسترش دهنده کام:

اگر دهان کودک کوچک باشد و فضای کافی برای رشد دندان های دائمی وجود نداشته باشد، ارتودنتیست از گسترش دهنده کام برای بزرگ تر کردن قوس فک بالا استفاده خواهد کرد. در این ابزار از پیچ مخصوصی استفاده می شود تا هر بار دستگاه عریض تر شود. گسترش دهنده ها اغلب غیر قابل مشاهده هستند اما با مقداری ناراحتی برای بیمار همراه است.

صاف کردن دندان ها بدون بریس ارتودنسی:

درمان با بریس ارتودنسی گاهی چند سال طول می کشد، اما برخی اشکالات دهان و دندان اصلا به این روش نیازی ندارند. با مراجعه به متخصصان کلینیک دندانپزشکی ما و دریافت مشاوره می توانید از روش های امکان پذیر برای اصلاح لبخند خود باخبر شوید.

منبع:

colgate 

مطالب مشابه

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *