عمر باندینگ دندان: روش های افزایش دوام

فهرست مطالب

باندینگ روشی در دندانپزشکی زیبایی است که در آن دندانپزشک بر روی دندان های جلو از کامپوزیت رزین استفاده می کند. از این ماده ممکن است برای پر کردن حفره یا به عنوان بخشی از یک روشی زیبایی استفاده شود. از این ماده اغلب در مواردی استفاده می شود که شکاف بزرگی بین دندان های وجود دارد یا دندان ترک خورده، شکسته است یا لکه دار شده است. از آنجایی که رزین پلاستیکی هم رنگ دندان است به خوبی با رنگ ترکیب می شود. به همین دلیل کسی متوجه استفاده از این روش روی دندان های شما نمی شود مگر اینکه خود شما به او اطلاع دهید. در کنار مزایایی که این روش دارد، سوالی که اغلب برای بیماران پیش می آید، عمر باندینگ دندان است.

از مزایای این روش می توان به سرعت استفاده از آن اشاره کرد. اعمال این ماده تنها به 30 تا 60 دقیقه کار بر روی دندان نیاز دارد. بنابراین جز روش های بسیار سریع در دندان پزشکی است. از سوی دیگر نیازی به استفاده از بی حسی در این روش نیست. هر چند که در صورت تمایل بیمار ممکن است محل مقداری بی حس شود.

عمر باندینگ دندان:

همانند سایر روش های دندانپزشکی، رفتار شما پاسخ به این سوال را مشخص می کند. اکثر افراد گزارش کرده اند که توانسته اند باندینگ خود را پیش از تکرار تا 10 سال در دهان خود نگه دارند. از آنجا که کامپوزیت باندینگ به اندازه مینای طبیعی دندان قوی نیست، عدم وارد آمدن فشار زیاد بر روی آن مانند فشار حاصل از دندان قروچه اهمیت زیادی در عمر باندینگ دندان دارد. چنانچه به دندان قروچه در خواب مبتلا هستید، برای سفارش نایت گارد به دندانپزشک مراجعه کنید. این گارد دهان با وجود قیمت پایینی که دارد، از آسیب به دندان های شما و روکش های آن جلوگیری می کند.

برای افزایش طول عمر باندینگ دندان باید از برخی عادات دیگر نیز اجتناب کنید. این موارد عبارتند از جویدن یخ و سر خودکار، خوردن ناخن ها و استفاده از دندان هایتان برای باز کردن بسته بندی مواد غذایی. علاوه بر این، رزین کامپوزیتی به اندازه ونیرهای پرسلین در برابر رنگ مقاوم نیستند. به همین دلیل برای افزایش طول عمر این ماده مهم است که از عاداتی مانند سیگار کشیدن، نوشیدن مقدار زیادی قهوه یا شراب و خوردن غذاهای تیره رنگ اجتناب کنید.

دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید و معاینات منظم دندانپزشکی خود را دنبال کنید تا در صورت بروز مشکل برای باندینگ در مراحل اولیه ترمیم شود.

منبع

oakbrooksmiles

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *