غذاهای تشدید کننده تحلیل لثه

تحلیل لثه به قرارگیری ریشه و اعصاب دندان در معرض محیط دهان به دلیل از دست رفتن یا عقب رفتن بافت لثه گفته می شود. تحلیل لثه یکی از مشکلات رایج در بین بیماران است و اغلب در اثر بهداشت دهان و دندان ضعیف رخ می دهد. اجتناب از غذاهای تشدید کننده تحلیل لثه می تواند به کاهش علائم پیشرفت بیماری کمک کند. در مورد علل و نحوه پیشگیری از تحلیل لثه با دندانپزشک خود مشورت کنید.

علل تحلیل لثه:

تحلیل لثه علل مختلفی دارد که از وضعیت نامناسب دندان ها، بافت ناکافی لثه، مسواک زدن شدید تا عفونت های دندان، اختلالات خوردن، مصرف سیگار و دندان قروچه طیف بزرگی را شکل می دهند. باکتری، پلاک و تارتار در دهان شما تجمع می کنند و بافت لثه شما را تحلیل می برند. تحلیل لثه ماه و سال های زیادی طول می کشد تا علامت دار و قابل توجه شود. شایع ترین علائم تحلیل لثه عبارتند از دندان های حساس، درد دندان در اثر اعصاب بیرون زده، نفس بد بو، تغییر رنگ دندان، لثه های ملتهب و خونریزی آسان در اثر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن.

غذاهای تشدید کننده تحلیل لثه:

مصرف برخی غذاها باعث بدتر شدن تحلیل لثه می شود. بنابراین با اجتناب از غذاهای تشدید کننده تحلیل لثه می توانید تا حد زیادی به درمان بیماری خود کمک کنید.

نیاز به معاینه تخصصی دندانپزشکی دارید؟

همین الان کلیک کنید و نوبت بگیرید

اجتناب از غذاهای اسیدی:

باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم های بیماری زا در محیط اسیدی رشد می کنند که در نتیجه باعث تحلیل و التهاب لثه می شوند. علاوه بر این، غذاهای بیش از حد اسیدی ممکن است به لایه محافظتی دندان آسیب برساند. نمونه هایی از غذاها و نوشیدنی های اسیدی شامل مصرف بیش از حد گوشت، مرکبات، نان سفید، ماکارونی با آرد سفید، ترشی و مواد تخمیر شده، نوشیدنی های الکلی، قهوه و چای سیاه.

اجتناب از غذاهای قندی:

غذاهای شیرین بسیار اسیدی هستند و تکثیر باکتری ها را تشدید می کنند. به همین دلیل است که مصرف مواد غذایی بسیار شیرین باعث افزایش پوسیدگی دندان و بیماری های لثه می شود. نمونه هایی از غذاهای تشدید کننده تحلیل لثه که شیرین هستند عبارتند از آب نبات، دونات، کیک، کلوچه، شکلات، سودا، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه ها هستند. کربوهیدرات های جویدنی حاوی گلوتن، مانند نان سفید و دونات ممکن است بین دندان و لثه گیر کنند و التهاب لثه را بیشتر کنند.

اجتناب از غذاهای سرد:

هنگامی که لثه ها تحلیل یافته اند، اعصاب دندان به غذاهای سرد و نوشیدنی ها حساس تر می شوند. از غذاهای سرد مانند بستنی، یخ های خرد شده، میوه و سبزیجات فریز شده که درد را تشدید می کنند پرهیز کنید. جویدن یخ یا هر ماده سختی می تواند دندان های شما را لق کند و به مینای دندان و لثه آسیب بزند. ضمن پرهیز از این دسته غذاهای تشدید کننده تحلیل لثه تلاش کنید موادی را مصرف کنید که در دمای اتاق قرار دارند و بافت آنها نرم است.

livestrong

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.