نوارچسب سفید کننده دندان: عملکرد و عوارض

فهرست مطالب

امروزه استفاده از نوارچسب سفید کننده دندان به عنوان روشی سریع در رفع لکه های دندان رواج زیادی یافته است. این نوارها اثربخشی خوبی دارند و نسبت به قیمت خود نتیجه خوبی داشته اند. اما عملکرد آنها به چه صورت است؟ آیا این روش با خطرات یا مضراتی همراه است؟

عملکرد نوارچسب سفید کننده دندان:

نوارچسب سفید کننده دندان قطعات کوچکی از یک پلاستیک انعطاف پذیر به نام پلی اتیلن است. هر نوار منعطف با یک ژل سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید پوشیده شده است.

برای سفید کردن دندان باید هر نوار را جدا کرده و به دقت به دندان های خود بچسبانید. در هر بسته، دو نوار برای دندان های بالا و پایین قرار دارد که هر یک را باید به ردیف مناسب بچسبانید. پس از چسبیدن نوار چسب به دندان، ژل پراکسید کار خود را شروع می کند و کم کم لکه ها را از روی دندان جدا می کند.

عوارض:

آسیب به لثه:

واکنش شیمیایی که برای سفید شدن دندان ها رخ می دهد می تواند به لثه ها آسیب برساند. به همین دلیل لازم است مطمئن شوید که نوارهای سفید کننده هرگز با لثه های شما تماس نداشته باشند. این کار دشوار اما ممکن است. می توانید نوارها را به اندازه طول دندان های خود برش دهید تا با لثه ها همپوشانی نداشته باشد. نوار فقط باید دندان های شما را لمس کند.

نقاط زرد:

نوارها یک بعدی هستند، اما دندان های شما سه بعدی هستند. این مسئله زمانی مشکل ایجاد می کند که درمان تمام می شود و نتایج قابل مشاهده است. این نوارها نمی توانند وارد فضا و انحناهای بین دندان شوند. بنابراین اغلب پس از درمان دچار این مشکل می شوید که مرکز دندان سفید است اما لبه های منحنی دندان زرد یا خاکستری است. این لکه های زرد پس از استفاده از نوارهای سفیدکننده ظاهر می شوند، زیرا تفاوت رنگ بین نواحی دندان بیشتر می شود.

آسیب به دندان:

زمانی که در حین استفاده از روش سفیدکننده دندانپزشکی در محل وجود ندارد، همه چیز با ریسک همراه است. ممکن است این کار را بیش از حد انجام دهید و به دندان های خود آسیب بزنید. دندان مانند ناخن و مو نیست که آن را رنگ کنید و نهایتا در صورت خراب شدن اوضاع مو و ناخن دوباره رشد کنند. زمانی که دندان عملکرد خود را از دست بدهد، دیگر راه برگشتی نیست. استفاده نادرست از نوارچسب سفید کننده دندان می تواند موجب ایجاد درد در دندان و حساسیت شدید آن شود. معاینات شش ماه یکبار خود را در مطب دندانپزشکی پیگیری کنید. پیش از استفاده از این روش از عدم وجود پوسیدگی دندان و بیماری لثه اطمینان یابید.

منبع

askthedentist

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *