کانتورینگ لثه: روشی در درمان لبخند لثه ای

حتی اگر فرد دندان هایی مرتب، سالم و متقارن داشته باشد، چنانچه خط لثه ناصاف یا از خط لب بلندتر باشد، باز هم زیبایی لبخند فرد تحت تأثیر قرار می گیرد. بسیاری از دندانپزشکان، لثه ای که بسیار بزرگ و بیرون زده است را لبخند لثه ای می نامند. این وضعیت باعث می شود دندان ها کوچک تر به نظر برسند و همچنین اعتماد به نفس فرد را در هنگام لبخند زدن کم می کند. در حالت ایده آل، باید سطحی کم و یکدست از لثه نمایان باشد و بیشتر به عنوان چهارچوبی برای تکمیل لبخند فرد عمل کند. خوشبختانه، امروزه لبخند لثه ای را می توان از طریق نوعی جراحی دندانپزشکی به نام کانتورینگ لثه درمان کرد.

جراحی کانتورینگ لثه با لیزر:

در گذشته، برای جدا کردن بیرون زدگی های لثه در بیمارانی که لبخند لثه ای داشتند، از تیغ استفاده می شد که ممکن بود منجر به خونریزی شده و فرآیند بهبود را سخت کند. اما امروزه، با پیدایش تکنولوژی دندانپزشکی با لیزر و وسایلی مانند لیزر دیودی، می توان لثه های بیماران را به گونه ای تراش و شکل داد که کاملاً با لبخند افراد متناسب باشد. این تکنولوژی، جراحی کانتورینگ لثه را به جراحی سریع، ساده و تقریبا بدون درد بدل کرده است.

برای شروع فرآیند کانتورینگ لثه با لیزر، دهان فرد با حسی موضعی بی حس می شود تا فرد متحمل درد نشود. سپس دندانپزشک از لیزر دیودی برای جدا کردن بافت اضافی لثه و تراشیدن خط لثه به صورت متقارن استفاده می کند. لیزرهای دیودی در هنگامی که برش ایجاد می کنند، بافت را می سوزانند که در نتیجه خونریزی کمتری ایجاد شده و به طور چشمگیری احتمال بروز عفونت در فرد کاهش پیدا می کند. کل فرآیند جراحی کانتورینگ لثه در یک جلسه مراجعه به دندانپزشک انجام می شود.

نیاز به معاینه تخصصی دندانپزشکی دارید؟

هم اکنون با یک کلیک نوبت بگیرید

بهبودی بعد از جراحی کانتورینگ لثه با لیزر:

بعد از جراحی لیفتینگ لثه، ممکن است بیمار تا یک هفته دچار ورم یا درد در لثه ها شود. با این حال، این وضعیت، حداقلی بوده و با فعالیت های روزانه مانند صحبت کردن، غذا خوردن یا نوشیدن مایعات تداخلی ندارد. فرد باید تا چند روز بعد از عمل از غذاهای نرم استفاده کرده و از مصرف غذاهای تند یا محتوی هسته و دانه خودداری کند.

دندانپزشک برای تسکین درد یا ناراحتی فرد، مسکن های درد مانند ایبوپروفن تجویز خواهد کرد. در عین حال، در هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن، فرد باید سعی کند تا جایی که می تواند آهسته عمل کند.

فواید و خطرات کانتورینگ لثه با لیزر:

افرادی که لثه های نامتقارن دارند و یا لثه هایی دارند که سطح بیشتری از دندان هایشان را پنهان می کنند، بهترین گزینه برای کانتورینگ لثه با لیزر هستند. یک دندانپزشک زیبایی مجرب، شکل خط لثه را برای بلندتر کردن دندان ها تغییر داده، میزان سطحی از لثه که هنگام لبخند زدن نمایان می شوند را کاهش داده و خط لثه ای متقارن تر ایجاد می کند.

چنانچه دندانپزشک زیبایی مجربی را برای درمان انتخاب کرده باشید، احتمال بروز عوارض حین یا بعد از عمل کانتورینگ لثه با لیزر کم خواهد بود. اما با این حال باز هم ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. خونریزی بیش از حد، تورم لثه ها و واکنش آلرژیک نسبت به بی حسی از عوارض این جراحی هستند.

منبع

docshop

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.