اینویزیلاین: تحولی در درمان ارتودنسی

فهرست مطالب

آیا به استفاده از اینویزیلاین فکر می کنید؟ این روش نوعی از درمان ارتودنسی است که بدون استفاده از براکت های سنتی فلزی دندان های شما را صاف می کند. این روش دنیای ارتودنسی را به سرعت متحول کرد. در حال حاضر بیماران گزینه دیگری در کنار استفاده از براکت های فلزی زشت در اختیار دارند. اینویزیلاین نوعی الاینر شفاف سفارشی است که به صاف شدن دندان ها کمک می کند. این روش به افرادی که پیش از این از براکت های فلزی فراری بودند فرصتی برای انتخاب داده است.

فرایند درمان:

از مشاوره درمان تا رسیدن به لبخند جدید و زیبای خود، بهتر است از تمام مراحل درمان آگاه باشید.

مشاوره:

انتخاب درمان به روش اینویزیلاین یکی از مهمترین تصمیمات دندانپزشکی و مالی است، بنابراین ضروری است که پزشکی را بیابید که با وی احساس راحتی دارید. در مشاوره اولیه دنداپزشک نیازهای شما را بررسی می کند و امکان اجرای این روش درمانی را برای شما ارزیابی می کند.

برنامه درمان:

دندانپزشک از دندان و فک شما یک تصویر سه بعدی دقیق تهیه خواهد کرد. سپس برنامه دقیق درمان، حرکت دندان ها و طول درمان مشخص خواهد شد.

ساخت اینویزیلاین:

طبق طرح سه بعدی، قالب و رادیوگرافی تهیه شده، آزمایشگاه دندانپزشکی یک دست اینویزیلاین سفارشی را برای شما می سازد. الاینرها نامرئی هستند، بنابراین اغلب مردم حتی متوجه وجود آنها در دهان شما نمی شود. برای دستیابی به بهترین نتایج، 20 تا 22 ساعت در روز از اینویزیلاین استفاده کنید و آن را تنها برای خوردن و مسواک زدن بیرون بیاورید.

پیشرفت درمان:

همانطور که کم کم از الاینر خود استفاده می کنید، دندان ها به آرامی تغییر موضع می دهند. در نتیجه ممکن است لازم باشد هر چند هفته یکبار اینویزیلاین خود را با یک دست جدید تعویض کنید تا فشار لازم روی دندان های شما اعمال شود. میزان معاینه در این روش درمانی و تعویض اینویزیلاین ها بیشتر از روش های سنتی است. در نتیجه این روش کمی از سایر روش های ارتودنسی گران تر است.

با این حال دیدن پیشرفت خود در هر مرحله از درمان لذت بخش است.

مراقبت از لبخند جدید:

زمانی که دوره درمان تکمیل شود، برای حفظ ترتیب دندان ها و لبخند صاف خود باید طبق دستور دندانپزشک از ریتینر استفاده کنید. عدم استفاده از ریتینر طبق زمان بندی دندانپزشک می تواند موجب برگشت درمان ارتودنسی و بازگشت دندان ها به محل قبلی شود.

مراقبت های ضروری در درمان با اینویزیلاین:

بهداشت دهان و دندان:

اینویزیلاین ها قابل جابه جایی هستند، بنابراین می توانید مانند قبل مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. برای حفظ بهداشت دهان و دندان هر بار باید الاینر خود را نیز با برس و آب ولرم تمیز کنید. دستیابی به یک لبخند زیبا از این ساده تر نمی شود.

غذا خوردن:

هر بار که می خواهید چیزی بخورید، باید اینویزیلاین را از دهان خود خارج کنید. این بدان معنی است که تمام غذاهایی که دوست دارید را می توانید بخورید و نیازی نیست نگران گیر کردن آنها در براکت و سیم باشید. با استفاده از روش های سنتی، حتی عمل ساده ای مانند خوردن هم دشوار است.

ورزش:

برای ورزشکاران استفاده از این روش، مزایای زیادی دارد. دیگر نیازی نیست نگران وارد شدن ضربه به صورت و پاره شدن دهان به دلیل تماس با براکت های تیز باشید. اگر برای ورزش باید از گارد دهان استفاده کنید، می توانید اینویزیلاین را خارج کنید و به سادگی از گارد خود استفاده کنید.

منبع:

invisalign

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *