بیهوشی سدیشن در دندانپزشکی:

فهرست مطالب

مطمئنا برای بیشتر افراد نشستن روی صندلی دندانپزشک و صبر کردن برای تکمیل درمان دشوار است. در اینجاست که بیهوشی سدیشن در دندانپزشکی به کار می آید.

بیهوشی سدیشن در دندانپزشکی چیست؟

این روش در دندانپزشکی از داروهایی استفاده می کند که به آرام سازی بیمار در طول جلسه درمانی کمک می کند. در اغلب موارد از یک قرص پیش از شروع درمان استفاده می شود. این قرص به شما کمک می کند که پیش از تکمیل درمان احساس سرحال بودن داشته باشید.

چه کسی نامزد استفاده از بیهوشی سدیشن در دندانپزشکی است؟

آیا از دندانپزشک می ترسید؟ شاید به دلیل تجربه های منفی در گذشته یا به دلیل ترس از سوزن و سر و صدای ابزارهای دندانپزشکی باشد. این دلایل خود می توانند برای استفاده از بیهوشی سدیشن در دندانپزشکی کافی باشد.

سایر دلایل؟

در صورتی که بیمار دچار رفلاکس شدید تهوع در طول درمان باشد، به نحوی که درمان را دشوار سازد، از این روش برای او استفاده می شود. تهوع در دندانپزشکی به دلایل زیادی از جمله در حین رادیوگرافی دندان یا ورود ابزارهای دندانپزشکی یا دست دندانپزشک به دهان بیمار در طول درمان رخ می دهد.

در مواردی شاید بیمار به درمان های متعددی نیاز داشته باشد، اما از سوی دیگر بسیار گرفتار باشد و امکان مراجعه متعدد برای درمان را نداشته باشد. در نتیجه با استفاده از این روش، تمام روش های درمانی در یک جلسه برای وی انجام می گیرد.

دسته دیگری که می توانند از این روش بیهوشی سود ببرند بیمارانی هستند که به دلیل برخی مشکلات ذهنی یا روحی همکاری لازم را با دندانپزشک ندارند.

امکان اجرای این روش در کودکان نیز وجود دارد اما باید زیر نظر متخصص مجرب و آموزش دیده انجام گیرد.

مزایا در برابر خطرات:

بیهوشی سدیشن در دندانپزشکی دارای مزایی متعددی برای بیمار است. بیمار نه تنها در طول جلسه می تواند استراحت کند، بلکه تمام درمان های دندانپزشکی ضروری برای دندان های وی می توانند در یک جلسه انجام شوند.

عوارض جانبی:

این روش دارای خطرات مشابه سایر روش های بیهوشی است. هر چند عوارض جانبی شدید و مهمی برای این روش بیهوشی گزارش نشده است، اما افرادی که دچار بیماری ها یا شرایط خاص پزشکی هستند (آپنه خواب، بیماری قلبی، چاقی مفرط و …) باید پیش از انجام این روش با دندانپزشک خود صحبت کنند.

در صورتی که فکر می کنید استفاده از بیهوشی سدیشن در دندانپزشکی برای درمان بهتر شما مفید است، در این مورد با دندانپزشک خود مشورت کنید.

منبع:

wcdentalarts

مطالب مشابه

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *