تغییر رنگ لومینیرز: دلایل احتمالی و درمان

فهرست مطالب

سوال: کابوسی بدتر از چیزی که برایم اتفاق افتاده است سراغ ندارم. بعد از آن همه هزینه ای که برای لومینیرز دندان هایم پرداخت کردم چند تا از آنها تغییر رنگ داده است. فقط 8 ماه از درمان من گذشته است و از 8 روکش، 3 تا از آنها خاکستری شده اند. دندانپزشکی که به او مراجعه کرده بودم گفت که نور خانه من با نور مطب وی فرق دارد و روکش ها مشکلی ندارند. این مسخره ترین حرفی بود که شنیده بودم. 3 تا از لومینیرزها به وضوح در خانه، سر کار، بیرون و هر جای دیگری خاکستری هستند. فکر می کنم حتما مشکلی وجود دارد. آیا این مشکل می تواند به دلیل برند و تولیدکننده لومینیرز باشد؟ دلیل تغییر رنگ لومینیرز چیست؟

پاسخ:

لومینیرز نوعی ونیر دندان است که به صورت سفارشی برای هر بیمار ساخته می شود و به صورت بسته بندی و تولیدی به فروش نمی رسد. سایه ونیر بر اساس دستورالعمل دندانپزشک و درخواست وی برای رنگ دندان ساخته می شود.

لومینیرزها بسیار نازک هستند. تغییر رنگ لومینیرز می تواند در اثر بروز مشکل برای دندان زیر آن رخ دهد. مواد اتصال دهنده روکش یا تکنیک اتصال روکش به دندان نیز در این امر دخیل هستند. در صورتی که لومینیرز به خوبی به دندان نچسبیده باشد، مواد غذایی و مایعات به زیر آن نفوذ می کنند و باعث تغییر رنگ ظاهری لومینیرز می شوند.

درمان تغییر رنگ لومینیرز:

در این شرایط روکش باید از روی دندان برداشته شود تا دلیل تغییر رنگ لومینیرز مشخص شود. از آنجا که لومینیرز بسیار نازک است، به احتمال زیاد در طول این پروسه می شکند. اما شاید دندانپزشک موافقت کند که بدون اخذ هزینه اضافه آن را برای شما جایگزین کند. در صورتی که آن قدر خوش شانس باشید که لومینیرز بدون شکستن از دندان جدا شود، دندانپزشک می تواند آن را تمیز کند و دوباره به دندان بچسباند.

در برخی موارد نادر نیز اشکال از خود لومینیرز است که در این حالت باید حتما عوض شوند. به یاد داشته باشید که همواره می توانید نظر تخصصی دندانپزشک دیگری را نیز در این مورد داشته باشید. اما در صورتی که برای درمان به دندانپزشک دیگری مراجعه کنید، هزینه های درمانی شما افزایش خواهد یافت.

برای اطلاع از روش های حل مشکل خود، بهتر است ابتدا با دندانپزشک خود صحبت کنید. شاید تعویض یا تمیز کردن لومینیرز برای شما بدون اخذ هزینه ثانویه انجام شود. در غیر این صورت می توانید به دندانپزشک دیگری مراجعه کنید.

منبع:

collinsdental

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *