توصیه های ارتودنسی در طول سرماخوردگی:

فهرست مطالب

زمانی که فصل سرماخوردگی سر می رسد و در رختخواب می افتید، احتمالا به آخرین چیزی که فکر می کنید بریس و دندان هایتان است. اما سلامت دهان و دندان به خصوص در طول ارتودنسی اهمیت زیادی دارد و هیچ چیز نباید باعث غفلت از آن شود. با رعایت توصیه های ارتودنسی در طول سرماخوردگی می توانید از بسیاری از مشکلات رایج در طول درمان پیشگیری کنید.

رعایت توصیه های ارتودنسی در طول سرماخوردگی:

از آنجا که در طول درمان ارتودنسی احتمال بروز پوسیدگی دندان و بیماری لثه افزایش می یابد، بهتر است از سه نکته زیر آگاه باشید.

با مصرف آب بیشتر از خشکی دهان پیشگیری کنید:

خشکی دهان ریسک ابتلا به پوسیدگی دندان را افزایش می دهد. در بیشتر موارد، سرماخوردگی و آنفولانزا با حجم زیادی از آبریزش بینی همراه هستند. بیمار از طریق دهان نفس می کشد و داروهای آنتی هیستامین مصرف می کند. تمامی این موارد در کنار کاهش تولید بزاق دهان در طول ساعات خواب می تواند دهان شما را در معرض باکتری های خطرناک قرار دهد.

مواد مضر را از دندان های خود دور کنید:

آیا تمام روز در حال مکیدن آب نبات گلودرد هستید؟ با این کار، دهان خود را در شکر غرق کرده اید. در صورت امکان از آبنبات های بدون قند استفاده کنید. و فراموش نکنید که آب نبات را نجوید.

شربت گلودرد نیز پر از شکر است. پس از مصرف شربت گلودرد حتما دهان خود را با آب بشویید و این دارو را پیش از خواب مصرف نکنید.

اسید معده برای دندان مضر است. اگر استفراغ کرده اید یا دچار رفلاکس معده هستید، هر بار دهان خود را با آب بشویید. تماس اسید معده با دندان می تواند باعث فرسایش مینای دندان شود. فراموش نکنید که مسواک زدن بلافاصله پس از استفراغ خود یکی از علل پوسیدگی دندان است. بهتر است پس از استفراغ دهان خود را تنها با آب بشویید و برای مسواک زدن حداقل نیم ساعت صبر کنید.

خستگی دلیلی بر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست:

می دانیم که وقتی بیمار هستید احساس خستگی بیشتری می کنید، اما تنها به این دلیل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید. سلامت دهان و دندان شما در طول درمان ارتودنسی اهمیت بیشتری دارد. در این دوره احتمال ابتلا به پوسیدگی دندان بیشتر است.

از انتشار ویروس پیشگیری کنید:

در دستمال کاغذی عطسه کنید و دست های خود را در طول روز بشویید تا از انتشار بیماری پیشگیری کنید.

منبع:

orthodonticslimited

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *