جراحی حفره ای لثه: درمان بیماری لثه

فهرست مطالب

بیماری لثه آسیب زیادی به سلامت دهان و دندان شما می زند. خونریزی، بوی بد دهان، لق شدن دندان و در نهایت از دست رفتن دندان از این قبیل است. بنابراین بهتر است در مراحل اولیه از پیشرفت بیماری پیشگیری و آن را درمان کنید. گاهی برای درمان استفاده از روش جراحی توصیه می شود. اما جراحی پیوند بافت لثه دردناک و زمان بر است. خوشبختانه یکی از روش های درمانی که بدون درد است و زمان بهبودی در آن بسیار پایین است، روش جراحی حفره ای لثه است.

روش جراحی حفره ای لثه:

این روش نسبتا جدید است و در مقایسه با سایر روش ها جز درمان های حداقل تهاجمی است. از این روش برای درمان تحلیل لثه استفاده می شود. تحلیل لثه به از بین رفتن بافت لثه در امتداد خط لثه و افزایش طول تاج دندان گفته می شود. تحلیل لثه در اثر بیماری لثه (جینجیویت، پریودنتیت، و پریودنتیت پیشرفته) ایجاد می شود.

این روش تنها در مواردی قابل اجراست که بیمار دارای بافت سالم در لثه خود باشد. در این روش تنها بافت سالم موجود اصلاح و تنظیم خواهد شد. بنابراین در این روش به پیوند بافت از هیچ کجای دهان یا استفاده از بافت اهدا شده نیازی نیست. در صورتی که بیمار دارای بافت سالم در محل جراحی نباشد، امکان اجرای این روش برای او وجود ندارد. به دلیل آنکه جراحی شامل پیوند بافت از سقف و کام دهان نمی شود، بنابراین دوره بهبودی و درد و ناراحتی بیمار کمتر خواهد بود.

روش انجام جراحی:

در طول انجام تکنیک جراحی حفره ای لثه از یک ابزار جراحی برای ایجاد یک سوراخ کوچک در بافت سالم لثه استفاده می شود. از طریق این سوراخ، از ابزارهای خاصی برای شل کردن بافت لثه استفاده می شود. این ابزارها برای گسترش و حرکت دادن خط لثه استفاده می شود. در نتیجه این روش جراحی، ریشه دندان پوشش داده می شود و حساسیت دندان کاهش می یابد.

فواید:

این روش در مقایسه با سایر روش های جراحی بیماری های لثه مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • بدون نیاز به گرفتن بافت اهدا شده از سقف و کام دهان
  • بدون نیاز به بخیه شدن بافت لثه
  • بدون نیاز به اسکالپل و ابزارهای تهاجمی جراحی لثه
  • حداقل ایجاد ناراحتی و درد در بیمار در اثر ایجاد زخم در دهان
  • زمان بهبودی سریع تر به دلیل آسیب کمتر به بافت های دهان
  • نتایج طبیعی در ظاهر لثه
  • نتایج با دوام درمانی در بیمار

در صورتی که دچار خونریزی و التهاب لثه هستید، برای درمان هر چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع:

thegumdr

 

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *