روش های کم کردن مصرف شکر: چگونه کمتر شکر بخوریم؟

فهرست مطالب

آیا به شدت به شکر علاقه دارید؟ اگر چنین است، گاهی اوقات واقعا غلبه بر وسوسه مصرف قند و شکر سخت خواهد بود. این ماده سفید و بلوری، ساکارز خالص است. از لحاظ تاریخی، بسته به منطقه و دوره زمانی که از آن صحبت می کنیم، شکر یا وجود نداشته است یا بسیار گران بوده است. اما امروزه کشت فراوان نی شکر و چغندر قند، آن را به ماده ای ارزان تر تبدیل کرده است. در این مطلب با هم روش های کم کردن مصرف شکر را بررسی می کنیم.

روش های کم کردن مصرف شکر

چطور می توانیم وسوسه مصرف قند و شکر را از بین ببریم؟ حتی اگر شکلات و شیرینی زیادی دور و اطراف شما وجود داشته باشد، باز هم می توانید بر وسوسه مصرف آنها غلبه کنید.

درک میزان مصرف شکر:

اولین گام بینش است. باید از عادات غذایی خود مطلع باشید. مگر در مواردی که فعالانه به دنبال کاهش وزن بوده اید، احتمالا کمتر به چیزهایی که می خورید توجه کرده اید.

بنابراین برای اجرای روش های کم کردن مصرف شکر برای شما یک چالش پیشنهاد می کنیم: یک هفته یا بیشتر مواد مصرفی روزانه و کالری آنها را یادداشت کنید. می توانید از منابع آنلاین برای یافتن اطلاعات تغذیه ای هر ماده غذایی استفاده کنید. بدین ترتیب میانگین مصرف شکر خود را به دست می آورید.

مصرف قند و شکر خود را به صورت تدریجی کاهش دهید:

از آنجا که شکر اعتیادآور است، اگر به طور ناگهانی میزان مصرف شکر خود را تا حد زیادی کاهش دهید، ممکن است دچار علائم ترک شوید. البته این علائم تهدید کننده حیات نیستند، اما روی خلق و خو و تمرکز حواس فرد تاثیر می گذارند.

چنانچه اعتیاد شما به قند و شکر جدی است، در طول دوهفته مصرف خود را به تدریج کاهش دهید.

به خود بگویید نه!

خوردن یا نوشیدن چیزی شیرین مطمئنا لذت بخش است. اما بعد چطور؟ آیا ارزش آسیب به سلامت بدن و دهان و دندان شما را دارد؟ گاهی اوقات بهتر است از آنچه دوست دارید دل بکنید. استفاده از روش های کم کردن مصرف شکر به شما در پیشگیری از دیابت، چاقی، ابتلا به بیماری های دهان و دندان کمک می کند.

مصرف جایگزین های شکر:

همواره اعتدال توصیه می شود، اما اگر میل زیادی به مصرف شکر دارید، می توانید از قهوه های طعم دار خامه ای، آدامس بدون قند، محصولات ساخته شده بر پایه قند مصنوعی استفاده کنید که حاوی شکر کمتری هستند.

آدامس بدون قند را بخورید:

چنانچه دچار وسوسه مصرف شکر شدید می توانید از آدامس های بدون قند شیرین شده با زایلیتول یا سوربیتول استفاده کنید. این الکل های قندی به طور آهسته متابولیزه می شوند و مانند شکر واقعی موجب تکثیر باکتری نمی شوند. جویدن یک آدامس بدون قند یکی از بهترین روش های کم کردن مصرف شکر است.

گاهی اوقات از قند لذت ببرید:

همیشه این شانس وجود دارد که پس از اجتناب از شکر دچار عود مصرف آن شوید. برخی از افراد به طور ژنتیکی به شکر اعتیاد دارند. برای جلوگیری از زیاده روی در مصرف شکر می توانید گاهی به خود جایزه دهید. مصرف یک کاسه بستنی در یک بعد از ظهر تعطیل یا یک تکه کیک در مهمانی دندان های شما را خراب نخواهد کرد. مصرف شکر تصفیه شده هیچ اشکالی ندارد. مشکل این است که برخی افراد در مصرف آن بیش از حد زیاده روی می کنند.

منبع:

carefreedental

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *