روکش استنلس استیل برای دندان شیری

فهرست مطالب

با وجودی که دندان های شیری موقتی هستند، باید بدانید که وجود آنها در رشد دندان های دائمی اهمیت زیادی دارد. دندان های شیری نقش مهمی در یادگیری حرف زدن و غذا خوردن برای کودک بازی می کنند و فضای ضروری برای رشد دندان های دائمی را حفظ می کنند. به همین دلیل است که در صورت وجود یک دندان کاملا پوسیده، روکش استنلس استیل برای دندان شیری بهترین راه حل است.

طول عمر دندان شیری:

بسیاری از والدین معتقدند که دندان های شیری قرار نیست طولانی مدت در دهان بمانند. اما حقیقت این است که دندان شیری تا سال ها کاربرد دارد. اولین دندان شیری در حدود شش ماهگی رشد می کند و در بین دو تا سه سالگی تمام 20 دندان رشد می کنند. اگر چه چند دندان شیری در حدود شش سالگی می افتند، اما دندان های مولر تا سن 12 یا 13 سالگی در دهان کودک می مانند. حفظ این دندان ها در محل خود به رشد صحیح دندان های دائمی و عدم نیاز به ارتودنسی در آینده کمک خواهد کرد. در غیر این صورت شانس نیاز به استفاده از روش های مرتب کردن دندان ها در کودک زیاد می شود.

جدا از این، دندان های شیری کمی از دندان های دائمی متفاوت هستند. لایه مینا در این دندان ضخیم نیست و قسمت پالپ حجم بیشتری از دندان را به خود اختصاص داده است. در نتیجه پوسیدگی دندان می تواند سریع تر از دندان دائمی پیشرفت کند و پالپ دندان را درگیر کند. به همین دلیل با مشاهده اولین نشانه های پوسیدگی توسط دندانپزشک، دندان باید پر شود تا از نیاز به درمان های پیشرفته تر جلوگیری شود.

روکش استنلس استیل برای دندان شیری:

هنگامی که یک دندان شیری بسیار پوسیده شده باشد و استفاده از مواد پر کننده برای درمان موفقیت آمیز نباشد، آکادمی دندانپزشکی کودکان (AAPD) استفاده از روکش استنلس استیل برای دندان شیری را توصیه می کنند. به خصوص در مواردی که دندان عصب کشی شده باشد، دندانپزشک روکش استنلس استیل را روی دندان قرار خواهد داد. مزایای استفاده از روکش استنلس استیل برای دندان شیری عبارتند از:

  • طول عمر در عین به صرفه بودن
  • حفاظت کامل دندان
  • حساسیت بسیار کمی
  • احتمال کمتر برای درمان مجدد
  • موفق تر از مواد پرکننده در کودکان زیر چهار سال
  • انتخابی خوب برای کودکان که نیاز به بیهوشی عمومی دارند
  • اغلب به عنوان ضمیمه ای برای فضا نگهدار استفاده می شود

با استفاده از سیلانت دندانپزشکی، فلوراید درمانی و رعایت بهداشت دهان و دندان از ابتلا به بیماری های دهان و دندان و صرف هزینه های سنگین در کودک پیشگیری کنید.

منبع:

colgate

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *