رژیم غذایی بعد از پیوند بافت لثه

فهرست مطالب

هنگامی که ریشه یک یا چند دندان به دلیل تحلیل لثه در اثر بیماری پریودنتال در معرض محیط دندان قرار می گیرد، پریودنتیست به شما توصیه خواهد کرد که برای حفظ ظاهر لبخند خود تحت عمل جراحی پیوند بافت لثه قرار گیرید. این جراحی ضمن حفظ زیبایی شما از تحلیل بیشتر لثه پیشگیری خواهد کرد. پس از جراحی، پریودنتیست روش های خانگی متعددی را برای تسریع بهبودی توصیه خواهد کرد. یکی از این موارد رعایت رژیم غذایی بعد از پیوند بافت لثه است.

رژیم غذایی بعد از پیوند بافت لثه:

نوشیدن:

پس از جراحی پیوند بافت لثه، 6 تا 8 لیوان آب در بقیه روز بنوشید. تا چند روز پس از پیوند از نوشیدن آب با نی به دلیل احتمال خونریزی و از دست رفتن بافت پیوند شده خودداری کنید.

غذا خوردن:

رژیم غذایی بعد از پیوند بافت لثه به خصوص در دو روز اول شامل غذاهایی است که نیازی به جویدن ندارند، مانند سیب زمینی آب پز له شده و سوپ های رقیق. پس از 48 ساعت می توانید از غذاهایی استفاده کنید که نیاز کمی به جویدن دارند، مانند پاستا، تخم مرغ و ماهی. مصرف این غذاها به شما کمک می کند دریابید که آیا می توانید بدون درد و ناراحتی غذا بخورید یا خیر. اگر نمی توانید غذاهای جامد را تحمل کنید، تا مدتی غذاهای رقیق و اسموتی های مقوی مصرف کنید تا توانایی خوردن غذاهای سخت را بیابید.

مواد غذایی غیر مجاز:

حفاظت از محل پیوند بافت لثه اهمیت زیادی دارد. تا زمان بهبودی کامل سعی کنید از مصرف غذاهایی که ممکن است در محل پیوند شده گیر کنند خودداری کنید. مواد غذایی مانند دانه ها، غلات، پاپ کورن یا ذرت ممنوع هستند. از مصرف غذاهای بسیار داغ یا سرد، کرانچی و مواد غذایی ترد خودداری کنید. تا زمان قطع داروهای مسکن، از مصرف نوشیدنی های الکلی و گازدار نیز خودداری کنید.

هشدارها:

تحقیقات نشان می دهند که افرادی که به رژیم غذایی بعد از پیوند بافت لثه متعهد نبوده اند و توصیه های پزشک را به طور کامل رعایت نکرده اند تا شش برابر بیشتر از افراد محتاط در معرض از دست دادن دندان و شکست درمان قرار دارند. موفقیت درمان در افراد سیگار نیز بسیار کمتر از افراد غیرسیگاری است.

از رژیم غذایی بعد از پیوند بافت لثه به عنوان تنها روش بهبودی استفاده نکنید. تمام توصیه های پریودنتیست خود را به دقت دنبال کنید و سعی کنید سبک زندگی خود را اصلاح کنید. در صورتی که تا یک ماه پس از درمان در محل جراحی دچار خونریزی شدید، هر چه سریع تر به پزشک خود مراجعه کنید.

منبع:

livestrong

مطالب مشابه

4 پاسخ

  1. سلام. هزینه جراحی پیوند لثه در سال 99 چه قدر است.و چه قدر زمان عمل می باشد. بیهوشی کامل انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *