سفیدتر نشدن دندان ها با خمیردندان: چرا دیگر اثر ندارد؟

فهرست مطالب

اغلب افراد خمير دندان های سفید كننده را به امید داشتن دندان های سفیدتر خریداری می کنند. ولي اغلب اوقات، این خمیر دندانها اثری در تغییر رنگ دندان ندارند. آیا این شعار یک نوع تبلیغات کاذب است؟ در واقع، این طور نیست.
مشکل در سردرگمی در تعریف «خمیر دندان سفید کننده» نهفته است. سفید کردن دندان (teeth whitening) در دقیق ترین مفهوم به معنای بازگرداندن دندان ها به رنگ طبیعی خودشان است. بلیچ دندان ها (Teeth bleaching)، از سوی دیگر به معنی سفید کردن دندانها فراتر از رنگ طبیعی خودشان مي باشد. بنابراین اگر به امید بلیچ کردن دندان ها به داروخانه مراجعه کرده اید، از سفیدتر نشدن دندان ها با خمیردندان تعجب نکنید. به عبارت دیگر، برای این که یک خمیر دندان، دهان شویه، یا آدامس توسط ADA به عنوان سفید کننده دندان تایید شود، تنها کافی است بتواند لکه های سطحی را از دندان ها بزداید.

چگونگي لكه دار شدن دندان ها:

هنگامی که دندان هاي دائمی در می آیند، رنگ سفید براقي دارند. با این حال، با گذشت عمر و خوردن مقدار زیادی از غذاهايی كه دندانها را كثيف و لكه دار مي كنند، دندان های ما بیشتر و بیشتر به رنگ زرد مایل به قهوه ای در مي آيند. خمير دندان های سفید كننده می توانند لکه هاي دخانیات، لکه قهوه، و ديگر لکه هایي که ما در زندگی روزمره به دندانهاي خود اضافه مي كنيم را حذف کنند.

متاسفانه، خمير دندان های سفید كننده دندان تنها می توانند دندان های ما را به رنگ اصلی خود بازگردانند. اين خمیر دندانها حاوی مواد ساینده بسیار ملایم هستند که با مالش بر روي لكه به تدریج آنها را حذف مي کنند. بنابراین سفیدتر نشدن دندان ها با خمیردندان چیز عجیبی نیست. این رنگ خود دندان های شماست که مطابق میلتان نیست.

سفیدتر نشدن دندان ها با خمیردندان: دندان شما اصلا لک نبوده است!

اگر شما خيلي قهوه نمي نوشید و یا سیگار نمی کشید، به احتمال زياد دندان های شما اصلا لكه دار نشده اند. در این صورت، اگر از خمير دندان های سفید كننده استفاده نماييد، احتمالا متوجه تفاوت سفیدتر شدن دندان های خود نخواهيد شد.

همچنین، در ده سال گذشته، به نظر می رسد که همه خمیر دندان ها به نوعی سفید كننده بوده اند. احتمالا، شما از قبل در حال مسواک زدن با خمير دندان های سفید كننده بوده اید و ادامه دادن به اين كار یا تغییر برند خمیردندان، دندان های شما را سفیدتر نخواهد كرد چرا كه قبلا اين كار را با خمير دندان های سفید كننده قبلي انجام داده ايد.

سفید کردن دندان ها:

اگر واقعا می خواهید دندان هاي شما سفیدتر شوند، احتمالا بايد از روشی به غیر از خمیردندان های سفیدکننده استفاده کنید. سفیدتر نشدن دندان ها با خمیردندان به این دلیل است که آنها طراحی شده اند تا با خذف لک های روی دندان، رنگ طبیعی آنها را بازگردانند. بنابراین اگر از رنگ واقعی دندان های خود راضی نیستید، از خرید برندهای مختلف خمیردندان های سفیدکننده دست بکشید و به دندان پزشک مراجعه کنید. گزينه هايي مانند ژل هاي بلیچ دندان برای استفاده در خانه یا مطب، استفاده از روکش و مواد بلیچ دندان می توانند مشکل شما را حل کنند.

منبع

oralanswers

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *