عفونت سینوسی و دندان درد چه ارتباطی با هم دارند؟

تحت شرایط خاص، ارتباط مستقیمی می تواند بین عفونت سینوسی و دندان درد وجود داشته باشد. عفونت سینوس ممکن است در اثر یک واکنش آلرژیک، انسداد آناتومیک در مسیر بینی یا عفونت دیگری در بدن (مانند یک عفونت تنفسی) به وجود آید در اینجاست که دندان درد بروز می کند. در واقع، کسی که در چند یا تمام دندان ها احساس درد می کند، ممکن است دچار عفونت سینوسی شده باشد.

عفونت سینوسی و دندان درد:

مطالعات نشان داده اند که در بسیاری از موارد، ارتباطی بین عفونت سینوسی و دندان درد یا پوسیدگی دندان، دندان عقل نهفته، درمان ناقص دندانپزشکی و شکستگی تاج دندان وجود دارد.

علاوه بر این، عفونت های سینوسی درمان نشده ممکن است حفظ بهداشت دهان و دندان را دشوار کنند. گاهی عفونت های سینوسی عامل بوی بد و مزمن دهان هستند. علت بروز این امر تخلیه عفونت در دهان است.

تشخیص عفونت های سینوسی به عنوان علت درد دندان:

به منظور تعیین وجود ارتباط بین عفونت سینوسی و دندان درد دندانپزشک به طور معمول یک تست کوبه ای انجام می دهد. در این روش دندانپزشک به آرامی به تمام دندان ها ضربه ای وارد می کند تا محل درد را تعیین کند. درد در تمام دندان ها نشانه عفونت مرتبط با سینوس است.

درمان عفونت سینوسی و اثرات آن:

در صورت عدم درمان، عفونت مزمن سینوس ممکن است روی دندان تاثیر بگذارد. در واقع، مردم اغلب تلاش می کنند بین عفونت سینوسی و دندان درد افتراق ایجاد کنند زیرا ریشه دندان های بالایی در مجاورت حفره سینوس فک بالا قرار دارد. برای تعیین برنامه دقیق درمانی، باید به متخصص پزشکی و احتمالا گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

بسته به منبع ناراحتی سینوسی عامل ایجاد دندان درد، درمان ممکن است شامل قطره های بینی، داروهای ضد حساسیت، آنتی بیوتیک یا شستشو مداوم بینی شود. علاوه بر این، از آنجا که در اثر عفونت سینوس احتمالا آسیبی به دندان ها وارد شده است، برای درمان مشکل باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

در هر صورت دندان درد در اثر عفونت سینوسی مشکلی است که صرفا با مراجعه به یک متخصص قابل درمان نیست. درمان کامل مشکل نیازمند مراجعه به دندانپزشک و متخصص گوش و حلق و بینی است. اولویت درمان را متخصصان تعیین می کنند.

در صورتی که دچار تنفس بد بو، درد در دندان های فک بالا و مخاط بینی هستید، برای تعیین علت به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک می تواند شما را به متخصص مربوطه ارجاع دهد.

yourdentistryguide