علت گیر کردن غذا بین دندان: دام غذا

فهرست مطالب

اگر هر بار بعد از مصرف مواد غذایی چیزی بین دندان های شما گیر کند، بسیار آزاردهنده است. در نتیجه هر بار مجبور خواهید شد که با خود نخ دندان یا خلال دندان همراه داشته باشید. برای پیشگیری از مشکلات آینده باید علت گیر کردن غذا بین دندان بررسی شود و هر چه سریع تر مشکل درمان شود.

تاثیر گیر کردن غذا بین دندان:

اگر دچار گیر کردن مواد غذایی بین دندان یا به عبارتی دام غذا هستید، لبخند زدن و حرف زدن پس از هر وعده می تواند به چالش بزرگی برای شما تبدیل شود. هر بار مجبور هستید که بلافاصله پس از مصرف غذا به جای خلوتی بروید و دندان های خود را تمیز کنید. این کار در مهمانی ها و رستوران می تواند به معضل بزرگی تبدیل شود. به جز اینکه این حالت ناراحت کننده است، لثه شما نیز ممکن است به طور منفی تحت تاثیر قرار گیرد.

گیر کردن دائمی غذا بین دندان می تواند موجب تحلیل لثه و گاهی عفونت آن شود. نتیجه چنین حالتی ابتلا به بیماری لثه، حساسیت دندان یا حتی از دست رفتن دندان است. اگر هر بار مجبور هستید بین دندان های خود را نخ دندان بکشید، این کار می تواند به تدریج موجب حساسیت و سایش لثه شود. فشار مداوم به دندان و بافت لثه برای خارج کردن مواد غذایی از بین آنها می تواند موجب خونریزی لثه و از بین رفتن بافت حامی دندان شود. نخ دندان یک بار در طول روز کافی است. بنابراین اگر دچار دام غذایی هستید و برای داشتن لبخندی زیبا مجبور به استفاده چند باره از نخ دندان در طول روز هستید، برای درمان و رفع مشکل اقدام کنید.

علت گیر کردن غذا بین دندان:

مهم ترین علت گیر کردن غذا بین دندان وجود فاصله زیاد بین دندان ها است. این فاصله می تواند در اثر از دست رفتن یکی از دندان ها، شکستن یا لب پر شدن یکی از دندان ها، بیماری لثه یا ناهنجاری فک به وجود آمده باشد. فاصله طبیعی بین دندان ها باید به قدری باشد که تنها نخ دندان بتواند وارد این فضا شود.

دیگر علت گیر کردن غذا بین دندان پوسیدگی دندان است. وجود پوسیدگی بین دو دندان یکی از رایج ترین مکان ها برای گیر کردن مواد غذایی است. اگر دچار پوسیدگی هستید، ابتلا به دام غذایی می تواند پوسیدگی را تشدید کند و در صورت عدم درمان به از دست رفتن دندان بیانجامد.

درمان:

روش درمان دام غذا به علت گیر کردن غذا بین دندان بستگی دارد. اگر دندان شما پوسیده باشد، در این صورت پر کردن دندان می تواند به بازگشت فاصله دندان ها به سایز مناسب و تماس کافی با دندان مجاور کمک کند.

گاهی اوقات برای درمان مشکل به ارتودنسی نیاز است.

دندانپزشک قادر به شناسایی علت مشکل شما است و پیشنهاد می کند که چگونه این مشکل حل شود.

منبع:

qcdental

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *