علل پوسیدگی دندان: فاکتورهای مهم

فهرست مطالب

بهترین دارو، پیشگیری است. همانطور که می دانید، پیشگیری از پوسیدگی دندان بهتر از درمان آن است. برای کمک به صرف وقت کمتر روی صندلی دندانپزشک و حفظ زیبایی لبخند و سفیدی دندان ها، بهتر است از علل پوسیدگی دندان باخبر شوید.

مهمترین علل پوسیدگی دندان:

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان:

روزی دو بار به مدت 2 دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید. با این حال، مسواک زدن به تنهایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کافی نیست. برای این کار باید هر روز نخ دندان بکشید.

مسائل مربوط به مینای دندان:

افرادی که با مینای دندان خود مشکل دارند یا دارای شیارهای عمیقی در دندان های خود هستند، مستعد ابتلا به این مشکل هستند.

تغذیه نامناسب:

تبعیت از رژیم غذایی پرشکر، چربی و نشاسته باعث بروز پوسیدگی دندان می شود. رعایت یک رژیم غذایی متعادل غنی از دانه ها، گوشت کم چرب، میوه ها و سبزیجات به پیشگیری از بسیاری از مسائل دهان و دندان کمک می کند.

غذاهای شیرین:

باکتری ها از قند موجود در دهان تغذیه می کنند. موادی مانند شکلات و نوشابه از علل پوسیدگی دندان هستند. یکی از مهم ترین مقصران ابتلا به این مشکل مصرف مواد غذایی با شکر پنهان هستند. مصرف دارو و شربت های سرماخوردگی قبل از خواب از جمله این مواد هستند.

خشکی دهان:

بزاق دهان به پیشگیری از پلاک دندان و در نهایت پوسیدگی دندان کمک می کند. بنابرین خشک شدن دهان منجر به تکثیر باکتری ها و پوسیدگی دندان می شود.

دندان قروچه:

با گذشت زمان، دندان قروچه مینای دندان را تخریب می کند و شما را در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان قرار می دهد.

ژنتیک:

برخی از افراد صرفا به دلایل ژنتیکی دچار این گونه مشکلات دهان و دندان می شوند.

سن:

هر چه افراد مسن تر می شوند، به دلیل فرسایش مینای دندان و داروهای مصرفی برای بیماری های معمول در این سن، دچار پوسیدگی های بیشتر در دندان های خود می شوند.

عدم مراجعه به دندانپزشک:

حتی اگر بهداشت دهان و دندان را در حد کمال رعایت کنید، عدم مراجعه به دندانپزشک برای معاینات روتین دندانپزشکی می تواند از علل پوسیدگی دندان به شمار رود. مراجعه زودهنگام و منظم به دندانپزشک باعث تشخیص و درمان به موقع می شود.

در صورتی که به معاینه دندان های خود نیاز دارید یا احساس می کنید برخی از دندان های شما دچار پوسیدگی شده اند، برای معاینه و درمان با متخصصان کلینیک دندانپزشکی ما تماس حاصل فرمایید.

منبع:

happytoothnc

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *