عوارض جانبی سینوس لیفت:

فهرست مطالب

جایگزینی دندان همیشه آسان نیست. گاهی بیمار در فک بالا استخوان کافی ندارد که از ایمپلنت حمایت کند. در اینجاست که سینوس لیفت باید برای بیمار انجام شود. اما عوارض جانبی سینوس لیفت چیست؟

سینوس لیفت چیست؟

سینوس لیفت نوعی جراحی برای افزودن به ضخامت استخوان در فک بالا در محل دندان های مولار و پری مولار است. در این جراحی غشای سینوس باید بالا برده شود تا استخوان اضافه ای بین فک و سینوس ماگزیلاری اضافه شود. سینوس ماگزیلاری بزرگ ترین سینوس شماست که زیر چشم و بالای دندان ها واقع شده است.

عوارض جانبی سینوس لیفت:

خوشبختانه عوارض جانبی سینوس لیفت بسیار کم و نادر هستند. اما مانند هر جراحی دیگری همواره با خطراتی همراه است:

سوراخ شدن غشای سینوس حین جراحی:

این مورد از رایج ترین عوارض جانبی سینوس لیفت است. معمولا جراح قادر خواهد بود که غشای سوراخ شده را بخیه بزند تا ترمیم شود. اما اگر امکان انجام این کار وجود نداشته باشد، ممکن است جراحی متوقف شود و به غشا فرصتی برای بهبودی داده شود.

عفونت سینوسی:

مانند هر نوع جراحی دیگری، ریسک عفونت وجود دارد. با این حال، ابتلا به عفونت سینوسی به دلیل سینوس لیفت نادر است. معمولا عفونت به دلیل مواد مورد استفاده در طول جراحی رخ می دهد.

تخلیه از زخم:

این عارضه به شکل تخلیه چرک دیده می شود. معمولا موردی جدی نیست و خطر بزرگی بیمار را تهدید نمی کند. معمولا این عارضه با استفاده از آنتی بیوتیک ها قابل درمان است.

کبودی زیر چشم:

به دلیل تجمع خون پس از جراحی، ممکن است چشم دچار کبودی شود. این عارضه به دلیل آسیب به عروق خونی در طول جراحی یا عدم مراقبت صحیح از سوی بیمار پس از درمان رخ می دهد. هماتوم عموما در زنان مسن رخ می دهد و بعد از دو هفته برطرف می شود. این عارضه خطری ندارد و تنها به لحاظ زیبایی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد.

شکست ایمپلنت:

در موارد نادر، ایمپلنت به مواد پیوند استخوان متصل نمی شود. البته این عارضه در مورد استخوان طبیعی نیز ممکن است رخ دهد.

در صورتی که دچار هر یک از موارد زیر در بین عوارض جانبی سینوس لیفت شدید، هر چه سریع تر با جراح خود تماس بگیرید.

  • افزایش تورم و درد و عدم کاهش آن پس از دو روز
  • تب
  • حرکت مواد استخوانی پس از تخلیه بینی یا عطسه شدید
  • ادامه خونریزی پس از دو روز
  • خونریزی روشن و قرمز، با سرعت مداوم

منبع:

watertowerdentalcare

مطالب مشابه

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *