لق شدن دندان ارتودنسی شده: آیا ممکن است؟

فهرست مطالب

در صورتی که فرزندتان اخیرا تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته است، احتمالا در دوره درمان نگرانی های زیادی دارید. لق شدن دندان ارتودنسی شده یکی از این نگرانی هاست که ممکن است فرزندتان آن را حس کند و با شما در میان بگذارد. در صورتی که این اتفاق برای فرزند شما رخ داده است، ادامه این مطلب را بخوانید.

لق شدن دندان ارتودنسی شده: آیا ممکن است؟

بریس ها برای تغییر موقعیت دندان های کج در موقعیت زیباتر و ردیف تر استفاده می شوند. با در نظر گرفتن این امر، دندان ها در هر مرتبه بیش از یک تا دو میلیمتر حرکت نمی کنند. زمانی که به دندان فشار وارد می شود، کل روند حرکت آغاز می شود.

ابتدا رباط های دندان کشیده می شوند و سپس فشار مستقیم روی استخوان فک در ناحیه قرار می گیرد که دندان فشار یا هل داده می شود. این فشار باعث می شود استخوان تحلیل برود. این امر حفره ای باز می کند و دندان راحت تر و آزادتر از قبل حرکت خواهد کرد.

با کشیده شدن رباط ها دندان لق خواهد شد. با تحلیل و شکست استخوانی، دندان ها بیشتر لق خواهند شد. با این حال، از آنجا که حرکت دندان ها به دقت کنترل می شد، دندان ها در خطر افتادن قرار ندارند.

لق شدن دندان ارتودنسی شده تا یک هفته بیشتر حس می شود. با این حال با شروع جذب استخوانی، در فضای اطراف استخوان سلول های جدید شکل می گیرند. به عبارت دیگر، به همان ترتیب که استخوان تحلیل می رود، به همان صورت نیز تشکیل می شود. این روند با تغییر موضع دندان ها رخ می دهد.

آیا ممکن است دندان لق شده بیافتد؟

همان طور که توضیح داده شد، لق شدن دندان ارتودنسی شده با تشکیل استخوان جدید در اطراف دندان مانعی برای افتادن دندان به شمار می رود. اما گاهی در طول درمان ریشه دندان دچار تحلیل می شود. این امر باعث می شود که ریشه دندان به نحو قابل توجهی کوتاه شود.

در بیشتر بیماران، افزایش طول مدت درمان به این مشکل می انجامد. درمان بیشتر از دو تا سه سال ریسک ابتلا به این مشکل را افزایش می دهد.

اما باید بدانید که حتی کوتاه شدن ریشه دندان نیز نمی تواند سلامت و توانایی آن را در ماندن در دهان با مشکل مواجه کند. بنابراین، حتی اگر ریشه دندان کوتاه شود، دندان می تواند در دهان باقی بماند.

تنها چیزی که می تواند باعث افتادن دندان در ارتودنسی شود، وارد شدن ضربه ای سنگین به صورت است. از آنجا که دندان ها از قبل کمی لق تر شده اند، ضربات به راحتی می توانند باعث کنده شدن دندان شوند.

منبع:

andreweitzman

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *