مزایای باندینگ دندان: روش های ترمیم دندان

فهرست مطالب

باندینگ دندان روشی برای اصلاح دندان های لب پر شده، تغییر رنگ یافته، پوسیده یا به هر روی دندان های نازیبا است. ار این روش برای بستن فاصله بین دندان ها یا تغییر ظاهر و رنگ دندان استفاده می شود. گاهی نیز از این روش برای محافظت از بخشی از ریشه دندان استفاده می شود که به دلیل تحلیل لثه بیرون زده است. مزایای باندینگ دندان عبارتند از:

باندینگ دندان شامل قرار دادن مواد کامپوزیت رزین همرنگ دندان روی آن می شود. اگر به دنبال استفاده از این روش هستید، احتمالا مایل به دانستن مزایای باندینگ دندان هستید.

مزایای باندینگ دندان:

نزدیک ترین رنگ به رنگ طبیعی دندان:

رزین مورد استفاده در این روش می تواند تقریبا با رنگ دندان برابری کند. اگر کسی بخواهد بین دندان طبیعی و قسمت باندینگ شده دندان شما تمایز قائل شود، باید واقعا از نزدیک دندان را معاینه کند. اما به هر حال، در صورتی که به یک متخصص دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید، نتیجه حاصل شده بهتر خواهد بود.

درمان ارزان تر نسبت به سایر روش ها:

درمان هایی مانند ونیر و تاج هزینه نسبتا زیادی دارند. اما این امر در مورد باندینگ دندان صدق نمی کند. هزینه این روش درمانی در مقایسه با سایر روش های زیبایی بسیار پایین تر است. اگر اصول مراقبت از باندینگ را به خوبی رعایت کنید، هزینه شما کاملا به صرفه خواهد بود و درمان طول عمر خوبی خواهد داشت.

سریع بودن درمان:

سریع انجام شدن درمان از مزایای باندینگ دندان است. این روش درمانی عموما تنها در یک جلسه انجام می شود و در اغلب موراد در حدود نیم ساعت بیشتر طول نمی کشد. با این حال اگر بیش از یک دندان به ترمیم نیاز داشته باشد، میانگین زمان درمان می تواند کمی افزایش یابد.

بی حسی:

باندینگ دندان روشی بدون درد است. این روش درمانی بدون نیاز به بی حسی انجام می شود. تنها زمانی که ممکن است بیمار به بی حسی نیاز داشته باشد، زمانی است که بخش زیادی از دندان شکسته است یا ریشه دندان بیرون زده است.

این روش جراحی نیست:

برای انجام درمان، نیازی به تراشیدن، برش و پر کردن دندان نیست. بنابراین اگر از ابزارهای تیز دندانپزشکی هراس دارید، جای نگرانی نیست.

تمام بخش های دندان حفظ می شود:

برای جای گذاری ونیر یا روکش روی دندان، بخشی از مینای دندان باید تراشیده شود. این امر برای تناسب دندان اصلاح شده با سایر دندان ها انجام می شود. اما برای باندینگ دندان، نیازی به تراشیدن سطح دندان و مینا نیست. بنابراین دندان اصلی دست نخورده باقی می ماند.

منبع:

cosmeticdentistrynearme

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *