مزایای بریج دندان برای بیماران

فهرست مطالب

بازسازی دندان های از دست رفته با استفاده از بریج مزایای زیادی دارد. با مراقبت و نگهداری صحیح، بریج می تواند راحتی، زیبایی و عملکرد طبیعی دندان را دوباره برای بیمار فراهم کند. در عین حال، بیمار در مدت بسیار کوتاهی به آن عادت می کند. سایر مزایای بریج دندان عبارتند از:

مزایای بریج دندان:

پروتز ثابت:

به دلیل همین مزیت، بسیاری از بیماران این روش را به دندان مصنوعی قابل جابه جایی ترجیح می دهند. بریج با استفاده از سیمان مخصوص به دندان های مجاور متصل می شود و قابل جابه جایی نیست. بسیاری از بیماران با این روش احساس راحتی بیشتری نسبت به پروتزهای جزئی دارند. در این روش نیازی نیست بیمار هر شب پروتز را از دهان خارج کند و با محلول مخصوص بشوید.

عادت کردن به بریج در زمان کوتاه:

بریج پروتز سبک وزنی است. پس از اتصال به دندان مجاور، عادت کردن به بریج کمتر از پروتز دندان مصنوعی طول می کشد که سنگین تر و بزرگ تر است. حرف زدن و غذا خوردن با بریج با اطمینان بیشتری همراه است.

راحتی در جویدن:

راحتی در جویدن به دلیل انتقال نیرو به دندان مجاور و نه لثه های زیر بریج است. بنابراین دندان می تواند عملکردی طبیعی داشته باشد. در مقایسه، دندان مصنوعی جزئی کاملا روی لثه تکیه دارد و عملکرد جویدن با استفاده از لثه انجام می گیرد.

زیبایی بیشتر:

زیبایی و طبیعی بودن از مزایای بریج دندان است. در مواردی که بیمار در مورد زیبایی لبخند خود حساسیت دارد، توصیه می شود که از بریج پرسلین استفاده شود که به لحاظ زیبایی در اولویت قرار دارند.

جلسات معاینه کمتر:

بریج در تنها دو جلسه انجام می شود. در حالی که دندان مصنوعی جزئی به حداقل 4 جلسه درمانی نیاز دارد. از سوی دیگر، درمان با ایمپلنت به پروسه ای حدود 3 تا 6 ماه نیاز دارد و در این مدت بیمار چندین مرتبه تحت جراحی قرار خواهد گرفت. در حالی که سرعت درمان از مزایای بریج دندان است.

طول عمر بالا:

برای اطمینان از این امر، از بریج دندان باید به خوبی مراقبت شود. پیش از این در مورد روش های مراقبت از بریج دندان توضیح داده شد.

برای جایگزینی یک دندان از دست رفته گزینه های زیادی وجود دارد که هر یک با مزایا و معایبی همراه هستند. در صورتی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اید، برای بررسی گزینه های درمان با کلینیک دندانپزشکی ما تماس حاصل فرمایید.

منبع:

infodentis

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *