مزایای دندان مصنوعی فلیپر:

فهرست مطالب

دندان مصنوعی فلیپر نوعی پروتز موقت است که بلافاصله بعد از کشیدن دندان ها و برای حفظ لبخند بیمار تا زمان آماده شدن ابزار جایگزین دائمی دندان استفاده می شود. معایب و مزایای دندان مصنوعی فلیپر عبارتند از:

مزایای دندان مصنوعی فلیپر:

مقرون به صرفه:

این نوع پروتز نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان مصنوعی مقرون به صرفه تر است. هزینه آن با روش های دائمی تر مانند بریج یا ایمپلنت اصلا قابل مقایسه نیست.

راه حل سریع:

از این نوع پروتز می توان بلافاصله پس از کشیدن دندان ها استفاده کرد. در واقع این پروتز پیش از کشیدن دندان ساخته می شود.

جلسات درمانی کمتر:

ساخت سریع، نیاز به جلسات درمانی کم در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از مزایای دندان مصنوعی فلیپر است.

وزن کم:

وزن این پروتز بسیار کم است و برخی از بیماران اذعان می کنند که عادت کردن به آن آسان تر از سایر روش های درمانی است.

بهبود لبخند:

ترمیم لبخند بیمار بلافاصله پس از کشیدن دندان و کاهش خجالت بیمار از نبود دندان در دهان از دیگر مزایای دندان مصنوعی فلیپر است.

اصلاح پذیری:

ساختار دندان مصنوعی فلیپر به نحوی است که تا حدی انعطاف پذیر است. بنابراین اگر در طول سال بعد دندان دیگری نیز در کنار آن از دست برود، دندانپزشک می تواند یک دندان دیگر نیز به پروتز اضافه کند.

معایب:

این پروتز قوی و ثابت نیست. بنابراین جویدن مواد غذایی با آن می تواند دشوار باشد. به همین دلیل برخی از افراد در هنگام جویدن مواد غذایی ترجیح می دهند پروتز را از دهان خود خارج کنند.

قابل توجه:

پنهان کردن قفل های فلزی پروتز که آن را در جای خود نگه می دارد می تواند دشوار باشد، به همین دلیل هر چه دندان های از دست رفته بیشتر باشد، وجود دندان مصنوعی در دهان فرد قابل مشاهده تر است.

شکننده بودن:

این نوع پروتز بسیار شکننده است. یک دندان مصنوعی شکسته تنها می تواند توسط دندانپزشک ترمیم شود و بدین ترتیب ممکن است چند روز بدون دندان بمانید.

ناراحتی:

ضعف کلی ساختار این نوع پروتز به این معنی است که پایه دندان مصنوعی کلفت و وسیع است. این ضخامت افزوده در دهان بیمار می تواند موجبات ناراحتی وی را فراهم آورد.

غیر بهداشتی:

طراحی دندان مصنوعی فلیپر به نحوی است که شرایطی غیر بهداشتی را در دهان ایجاد می کند. این پروتز مانع عملکرد تمیزکننده صحیحی بزاق می شود و به خصوص در نواحی نزدیک به لثه پوشش بیشتری ایجاد می کند. به همین دلیل در صورتی که بیمار به خوبی پروتز را تمیز نکند، ممکن است به بیماری لثه مبتلا شود.

شل شدن:

این نوع پروتز تنها مدتی پس از استفاده ممکن است شل شود. به همین دلیل استفاده از آن با سایش به بافت لثه و افزایش احتمال از دست رفتن استخوان در این ناحیه و زخم و درد همراه است.

منبع:

dentalimplantcostguide

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *