مزایای روش پیوند بافت نرم و نرخ موفقیت آن

فهرست مطالب

تحلیل لثه بیماری رایجی است که فرد در اثر بی توجهی به بهداشت دهان و دندان به آن دچار می شود. این بیماری با وجودی که درد ندارد اما به قدری پر خطر است که در مراحل پیشرفته به از دست رفتن دندان می انجامد. در مطالب قبل به روش درمان این عارضه با تکنیک های مختلف پیوند بافت نرم پرداختیم. در ادامه شما را با مزایای روش پیوند بافت نرم و نرخ موفقیت آن در بیماران آشنا می کنیم.

علل بروز تحلیل لثه:

بیماری های پریودنتال علت ایجاد تحلیل لثه هستند. طبق تحقیقات بهداشت دهان و دندان ناکافی، عوامل ژنتیکی، تغییرات هورمونی، دیابت و برخی بیماری ها شانس ابتلا به عفونت اولیه را افزایش می دهند. طبق تحقیقات افراد سیگاری چهار برابر غیر سیگاری ها در معرض خطر ابتلا به این مشکل هستند.

دیگر علل تحلیل لثه عبارتند از درست مسواک نزدن یا وارد کردن فشار زیاد روی لثه با مسواک، فشار زیاد روی لثه حاصل از دندان قروچه به خصوص در دندان های دچار در هم ریختگی. در عین حال سوراخ کردن لب و زبان نیز با تحریک لثه می توانند عامل ابتلا به این مشکل باشند.

مزایای روش پیوند بافت نرم:

درمان به موقع، علاوه بر دارا بودن مزیت جلوگیری از تحلیل بیشتر لثه و از دست رفتن استخوان فک، حساسیت دندان ها را نیز به مواد غذایی گرم و سرد کاهش می دهد و از پوسیدگی ریشه دندان جلوگیری می کند. از دیگر مزایای روش پیوند بافت نرم می توان به افزایش اعتماد به نفس فرد به دلیل زیباتر شدن خط لبخند وی اشاره کرد.

نرخ موفقیت پیوند بافت نرم:

در صورت انتخاب تکنیک مناسب، روش پیوند بافت نرم در اغلب افراد به خوبی نتیجه می دهد. فاکتورهایی که در میزان موفقیت درمان دخالت دارند عبارتند از نوع نقص تحت درمان و فشار وارد آمده به ناحیه پس از پیوند. نوع نقص در موفقیت پیوند انجام گرفته دخیل است. نقص های باریک با بافت دست نخورده بین دندان احتمال موفقیت بیشتری دارند، زیرا سطح ریشه خونریزی ندارد و بافت دندان مجاور به بهبودی بافت پیوند شده کمک می کند. پوشش کامل ریشه دندان از نتایج قابل پیش بینی این نوع نقیصه است. با از دست رفتن بافت استخوان بین دندان، نرخ موفقیت پوشش ریشه نیز کاهش می یابد.

هر چیزی که باعث حرکت بافت پیوند داده شده در طول بهبودی شود، مانند کشیدن عضله از داخل لب، بر بهبودی اثر می گذارد. به همین دلیل است که دندانپزشک پس از جراحی محل را به بیمار نشان می دهد و از وی می خواهد در طول هفته اول دیگر به آن نگاه نکند. دندانپزشک می داند که هر بار که بیمار لب خود را بالا بکشد تا محل جراحی را ببیند احتمال حرکت کردن بافت پیوند زده شده زیاد است.

برای برخورداری از مزایای روش پیوند بافت نرم بهتر است توصیه های دندانپزشک خود را به طور دقیق رعایت کنید.

منبع

colgate

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *