میزان درد پس از جراحی ایمپلنت:

ایملپنت از روش های جایگزینی دندان است که هر روز رواج بیشتری می یابد و بیشتر از قبل روی بیماران انجام می شود. یکی از مشکلاتی که بیماران را از انجام جراحی منع می کند، میزان درد پس از جراحی ایمپلنت است. در ادامه در مورد درد پس از جراحی صحبت می کنیم.

میزان درد پس از جراحی ایمپلنت:

جراحی ایمپلنت همانند هر نوع جراحی دیگر درد دارد. عموما به دلیل استفاده از بیحسی و بیهوشی در طول انجام جراحی بیمار چیزی حس نخواهد کرد. پس از بازگشتن به خانه و بر طرف شدن اثر بی حسی، بیمار کم کم درد را حس خواهد کرد. معمولا میزان درد پس از جراحی ایمپلنت خفیف است، اما به میزان گستردگی و پیچیدگی جراحی بستگی دارد.

در یک جراحی ایمپلنت که تنها یک ایمپلنت در استخوان فکی محکم و سالم قرار داده شده است، شاید بیمار اصلا دردی حس نکند. حتی اگر درد هم داشته باشد، بیشتر از 2 تا 3 روز طول نخواهد کشید.

اما در شرایطی که بیمار به چندین ایمپلنت نیاز داشته باشد و به جراحی پیوند استخوان نیاز باشد، انتظار می رود که میزان درد پس از جراحی ایمپلنت بیشتر باشد. در این حالت درد به مدت چند روز یا چند هفته طول می کشد. در عین حال، بیمار ممکن است تا چند روز دچار تورم صورت و کبودی باشد.

پیش از ترک مطب، معمولا دندانپزشک استفاده از داروهای مسکن قوی را برای کنترل درد تجویز خواهد کرد. در عین حال، برای کنترل درد و کاهش کبودی و تورم می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

در صورتی که جراحی توسط یک جراح ماهر انجام شده باشد، میزان درد پس از جراحی ایمپلنت معمولا کم است و به ندرت به داروهای قوی برای کنترل درد نیاز است.

همانطور که گفته شد درد باید ظرف مدت یک هفته تا ده روز از بین برود و کبودی و تورم صورت بیمار کاهش یابد. ادامه درد پس از جراحی بیش از مدت گفته شد می تواند نشانه از بروز عوارض جراحی یا عفونت باشد. در این شرایط بیمار باید هر چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه کرده تا موضع دریافت ایمپلنت معاینه شود.

ایمپلنت از روش های جایگزینی دندان است که بیشترین شباهت را با دندان طبیعی دارد و نرخ موفقیتی در حدود 90 تا 95 درصد دارد. میزان درد و عوارض جراحی در این روش ناچیز است و کاملا قابل کنترل است. در صورتی که به دنبال جایگزینی دندان های از دست رفته خود هستید، برای مشاوره و درمان با کلینیک دندانپزشکی ما تماس حاصل فرمایید.

tooth-pain-relief