پاک کردن لکه قهوه از دندان: روش های خانگی

فهرست مطالب

دندان های شما با لایه ظریفی از مینای سفید پوشانده شده اند که مستعد لکه دار شدن هستند. زرد شدن دندان به خصوص در مواجهه با مایعات اسیدی مانند قهوه بسیار رایج است. مصرف هر روز قهوه و چای و تمیز نکردن دندان به طور مرتب مجرم اصلی زرد شدن دندان ها است. مخلوطی از پراکسید هیدروژن و جوش شیرین می تواند لکه های قهوه را از روی دندان های شما پاک کند. جوش شیرین به قدری ملایم است که می تواند بدون آسیب زدن به مینا، کار پاک کردن لکه قهوه از دندان را انجام دهد.  پراکسید هیدروژن عامل سفید کننده ای است که در بسیاری از کیت های سفید کننده دندان در داروخانه ها یافت می شود. قبل از استفاده از این روش با دندانپزشک خود مشورت کنید. این روش ممکن است به ونیر و تاج دندان آسیب برساند.

پاک کردن لکه قهوه از دندان:

روش های زیادی برای سفید شدن دندان ها وجود دارد. اما به عنوان یک توصیه عمومی، بهتر است پس از هر بار مصرف چای، قهوه و سایر نوشیدنی های رنگی دهان خود را با آب تمیز کنید. خارج کردن این مواد از دهان پیش از چسبیدن آنها به دندان، از تغییر رنگ دندان پیشگیری می کند.

1 قاشق چایخوری جوش شیرین را در ظرف کوچکی بریزید. سه تا پنج قطره پراکسید هیدروژن را به آن اضافه کنید و مخلوط را به هم بزنید تا غلیظ شود.

مخلوط را بر روی مسواک خود بریزید و دندانهایتان را دو دقیقه مسواک کنید. برای پاک کردن لکه قهوه از دندان به نواحی زرد شده توجه بیشتری کنید. مسواک را بیش از حد به دندان های خود فشار ندهید. این کار می تواند به مینای دندان شما آسیب بزند.

دهان خود را با آب سرد بشویید تا هرگونه باقی مانده مواد از دهان شما خارج شود. این ماده تمیزکننده را نباید ببلعید.

ممکن است برای پاک کردن لکه قهوه از دندان لازم باشد این عمل را چند روز پشت سر هم انجام دهید. پس از چند روز دندان های شما سفید و درخشان خواهند شد.

هشدار:

برای سفید کردن دندان کودکان از این روش استفاده نکنید. پراکسید هیدروژن ماده ای سمی است که بلع آن می تواند خطرناک باشد. کودکان ممکن است در حفظ این ماده در دهان مهارت کافی نداشته باشند. این ماده می تواند به دندان های کودک آسیب بزند. برای معاینه دندان کودک و درمان لکه های روی آن به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید.

منبع

livestrong

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *