پر کردن دندان در حین ارتودنسی:

فهرست مطالب

حفظ سلامت دندان ها در زمان انجام درمان ارتودنسی برای رسیدن به لبخند مطلوب اهمیت دارد. اما گاهی حتی با وجود رعایت بهداشت دهان و دندان، ممکن است بیمار دچار پوسیدگی دندان شود. پر کردن دندان در حین ارتودنسی می تواند با هزینه و دشواری بیشتری برای بیمار همراه باشد.

توصیه می شود که تمام ترمیم های دندان پیش از شروع ارتودنسی انجام شود. پیش از درمان دندان ها معاینه می شوند و ترمیم های لازم انجام می شود.

پر کردن دندان در حین ارتودنسی:

وجود بریس ارتودنسی سنتی باعث می شود که مواد غذایی به راحتی بین دندان ها گیر کنند. با گذشت زمان، گیر کردن مواد غذایی بین دندان باعث می شود که باکتری ها و پلاک بین دندان تجمع کنند و دندان دچار پوسیدگی شود. در صورتی که دندان دچار پوسیدگی شود، بیمار دچار دندان درد، حساسیت دندان و درد خفیف تا متوسط با نوشیدن مواد غذایی و نوشیدنی های سرد و گرم می شود.

برای پیشگیری از پیشرفت پوسیدگی، دندانپزشک توصیه خواهد کرد که دندان ها پر شوند. این کار باعث محافظت از دندان در برابر آسیب و حفظ شکل دندان می شود.

برای پر کردن دندان در حین ارتودنسی دندانپزشک باید وضعیت دندان پوسیده را معاینه کند. در صورتی که از بریس فلزی استفاده می کنید، شاید بتوان بدون برداشتن سیم ها دندان را ترمیم کرد. اما اگر دندانپزشک به دندان پوسیده دسترسی مناسبی نداشته باشد، سیم ها به طور موقت برداشته می شوند تا دندان پر شود. پس از ترمیم، دندانپزشک سیم ها را در جای خود قرار خواهد داد و روند زیباسازی دندان ها از سر گرفته خواهد شد.

پوسیده شدن دندان در طول درمان ارتودنسی می تواند باعث افزایش هزینه های درمانی شما شود. زیرا برخی از دندانپزشکان برای پر کردن دندان ارتودنسی شده هزینه بالاتری دریافت می کنند.

استفاده از اینویزلاین:

در صورتی که دندان های شما مستعد پوسیدگی است و نگران آسیب دیدن دندان های خود هستید، می توانید از سایر گزینه های درمان ارتودنسی مانند اینویزیلاین استفاده کنید. از آنجا که می توانید در طول خوردن مواد غذایی، اینویزیلاین را از دهان خود خارج کنید، مواد غذایی کمتر بین دندان ها گیر می کنند. تمیز کردن دندان ها نیز با استفاده از این روش ساده تر است. به علاوه، پر کردن دندان در حین ارتودنسی با این روش ساده تر است. زیرا سیم و براکتی وجود ندارد که مانع از درمان شود.

مراقبت از دندان ها:

برای پیشگیری از نیاز به پر کردن دندان در حین ارتودنسی موارد زیر را رعایت کنید.

  • روزی حداقل دو بار مسواک بزنید.
  • برای کنترل تشکیل پلاک و باکتری نخ دندان بکشید.
  • از رژیم غذایی سالم تبعیت کنید.
  • هر روز مقدار زیادی آب بنوشید.
  • به طور منظم برای معاینه و جرم گیری دندان ها مراجعه کنید.

منبع:

fryorthodontics

مطالب مشابه

3 پاسخ

  1. سلام.من الان نزدیک به ده ماه میشه ارتودنسی کردم و الان یکی از دندونای عقبم که پر کرده بودم شکسته و میتونم شکستگیشو حس کنم.حالا با این سیم کشی
    که انجام دادم باید چجوری این دندونم ترمیم شه.

  2. سلام من دوساله ارتودنسی کردم و الان متوجه شدم که یکی از دندون هام پوسیدگی جزئی داره حتما باید پر کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *