پیزوسرجری در دندانپزشکی:

فهرست مطالب

پیزوسرجری در دندانپزشکی یا جراحی استخوان پیزوالکتریک تکنیکی جدید است که شامل سیستمی برای برش استخون با استفاده از میکرووایبریشن آلتراسونیک است. این دستگاه بر محدودیت ها و عوارض دستگاه های سنتی برای جراحی استخوان دهان و فک فائق آمده و موجب بهبود و اصلاح تکنیک های رایج شده است. این دستگاه با استفاده از فرکانس آلتراسونیک امکان برش دقیق بافت سخت (استخوان) را فراهم کرده است.

مزایای پیزوسرجری در دندانپزشکی:

این روش از مزایای زیادی بر روش های سنتی برخوردار است. برش در این روش میکرومتری و بسیار دقیق است. برش در این روش انتخابی است یعنی بافت سخت را می برد اما بافت نرم را حفظ می کند که موجب افزایش ایمنی برای بیمار و دندانپزشک می شود. خونریزی در این روش صفر است و همین امر آن را به یکی از روش های جراحی با حداقل تهاجم ساخته است. بیمار احساس راحتی زیادی در این روش دارد و نتایج کاملا قابل پیش بینی هستند.

کاربرد پیزوسرجری در دندانپزشکی:

پیزوسرجری آخرین پیشرفت تکنولوژی در حوزه ایمپلنت و بازسازی استخوان است. این تکنیک جدید تا حد زیادی روش انجام جراحی استخوان و قرارگیری ایمپلنت در حفره دهان را متحول کرده است. برخلاف روش های سنتی این روش از ابزارهای چرخان مانند دریل استفاده نمی کند. در این روش از امواج آلتراسونیک برای برش استخوان استفاده می کند در نتیجه بیمار حداقل درد، التهاب و تحلیل استخوان را تجربه خواهد کرد و روند بهبودی بیمار در سریع ترین حالت ممکن انجام می گیرد.

دقت زیاد این روش موجب به دست آمدن نتایج عالی و حفظ بافت شده و روند بهبودی را در جراحی دهان و دندان و جراحی قرارگیری ایمپلنت سرعت بخشیده است.

کاربرد پیزوسرجری در ارتودنسی:

مهم ترین سوال بسیاری از بیماران در مطب ارتودنتیست این است که درمان چقدر طول خواهد کشید؟

بسیاری از بیماران به دلیل طول دوره درمان که بسته به گزینه های درمانی و شرایط بیمار چیزی بین 18 تا 31 ماه است از انجام درمان خودداری می کنند. اما انجام ارتودنسی با کمک پیزوسرجری باعث کوتاه تر شدن دوره درمان از 30 تا 50 درصد و حتی گاهی تا 70 درصد شده است. این رقم از نظر بسیاری از بیماران مطلوب بوده و تمایل آنها را به انجام درمان افزایش می دهد. به علاوه انجام ارتودنسی با استفاده از این روش، عوارض ثانویه روش های سنتی ارتودنسی روی دندان و استخوان را کاهش می دهد. بنابراین از این روش می توان در بیمارانی که دارای شرایط خاص هستند استفاده نمود.

منبع:

topdoctors

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *