آماده کردن کودکان سندرم داون برای دندانپزشکی:

فهرست مطالب

اگر پیش از این فرزندتان به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نکرده باشد، انجام معاینه برای وی ضروری ترین کار است. آماده کردن کودکان سندرم داون برای دندانپزشکی به تلاش و درک زیادی نیاز دارد. صحبت کردن با او درباره اینکه دندانپزشک چه کسی است و چه کاری انجام می دهد، کمک زیادی به روند درمان و معاینه خواهد کرد.

آماده کردن کودکان سندرم داون برای دندانپزشکی:

برای آماده کردن کودکان سندرم داون برای دندانپزشکی سعی کنید از دندانپزشک تصویر مثبتی بسازید. حتی اگر خودتان تجربه بدی دارید و می دانید درمان با درد همراه است، این چیزها را به بعد موکول کنید و در حال حاضر تنها سعی کنید دیدگاه فرزند خود را نسبت به قرار پیش رو مثبت سازید.

نشان دادن تصاویر دندانپزشک و کلینیک درمانی نیز می تواند برای آماده کردن کودکان سندرم داون برای دندانپزشکی مفید باشد. بدین منظور تصاویر مورد نظر خود را از قبل در پوشه ای ذخیره کنید. هرگز به طور مستقیم و در کنار فرزندتان در گوگل سرچ نکنید. برخی از تصاویر ممکن است برای این کودکان ترسناک باشد.

بازی کردن یکی از دیگر راه های آماده کردن کودکان سندرم داون برای دندانپزشکی است. می توانید به همراه همسر خود محیط یک دندانپزشکی را بازسازی کنید. وارد شوید، سلام کنید و پروسه شروع معاینه را با هم تمرین کنید.

آسان تر کردن این تجربه:

آسان تر کردن تجربه مراجعه به دندانپزشک می تواند بسیار ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. چیزی را برای جلسه معاینه با خود به همراه داشته باشید که فرزندتان دوست دارد. برای مثال می توانید فیلمی را روی تبلت به همراه داشته باشید که فرزندتان دوست دارد. اگر سن او کم است، می توانید یکی از اسباب بازی های مورد علاقه فرزندتان را به همراه داشته باشید.

در صورتی که فرزندتان به درمان پیچیده ای نیاز نداشته باشد، می توانید از دندانپزشک بخواهید درمان را به چند بخش کوتاه تقسیم کند. این روش برای کودکان دارای نیازهای خاص و کسانی که به درمان کوتاهی نیاز دارند، مفید است. بدین ترتیب تجربه فرزند شما از دندانپزشکی طولانی و استرس زا نخواهد بود.

در صورتی که تعداد دندان های پوسیده زیاد باشد و به درمان پیچیده ای نیاز باشد، دندانپزشک ممکن است استفاده از سدیشن را برای فرزند شما پیشنهاد دهد. این روش بیهوشی باعث می شود که فرزندتان در طول درمان خواب آلوده باشد و درمان به روش ایمن و راحت برای وی انجام شود.

منبع:

emergencydentistsusa

مطالب مشابه

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *