استفاده از لیزر برای بلیچینگ لثه: سوالات متداول

فهرست مطالب

تیره بودن لثه در نظر بسیاری زیبا نیست. برخی از افراد به صورت طبیعی و برخی دیگر به دلیل بیماری یا عادات نامناسب بهداشت دهان و دندان دچار تیرگی لثه می شوند. برای روشن تر شدن لثه همانند دندان از روش بلیجینگ استفاده می شود با این تفاوت که در این روش لیزر بافت نرم به جای مواد شیمیایی به کار می رود. در ادامه سوالات رایج در مورد استفاده از لیزر برای بلیچینگ لثه را بررسی می کنیم.

سوالات رایج درباره استفاده از لیزر برای بلیچینگ لثه:

بیمارانی که به استفاده از لیزر برای بلیچینگ لثه علاقه دارند باید لثه های سالمی داشته باشند و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنند. در واقع اگر لثه های شما ملتهب و بیمار باشند، پیش از بلیچینگ لثه باید این دسته مشکلات درمان شوند.

درمان چقدر طول میکشد؟

درمان تیرگی لثه تنها یک جلسه طول می کشد و پس از اتمام استفاده از لیزر برای بلیچینگ لثه بیمار می تواند مطب را با لثه های صورتی ترک کند.

آیا این روش تهاجمی است؟

چنانچه دندانپزشک از لیزر بافت نرم استفاده کند نه به بی حسی و نه به جراحی نیازی نیست.

طول عمر درمان چقدر است؟

درمان تیرگی لثه با استفاده از لیزر جز درمان های دائمی است و می تواند 20 سال یا حتی تا آخر عمر نتایج آن پایدار باشد.

فرایند بهبودی چثدر طول می کشد؟

بیمارانی که از این روش استفاده می کنند باید منتظر مقداری ناراحتی و درد باشند. البته درمان هیچ گونه عارضه جانبی ندارد. بیمارانی که لثه های حساسی دارند، ممکن است تا چند روز دچار ناراحتی باشند. اما به طور کلی بیمار بلافاصله پس از درمان می تواند به راحتی صحبت کند و غذا بخورد.

هزینه بلیچینگ لثه چقدر است؟

هزینه درمان بلیچینگ لثه به درجه، عمق و محل تغییر رنگ لثه بستگی دارد. هر بیمار باید به صورت فردی مورد ارزیابی قرار گیرد تا مقدار هزینه درمانی وی مشخص شود. از آنجا که این روش درمانی جز روش های زیبایی طبقه بندی می شود تحت پوشش بیمه دندانپزشکی نیز قرار ندارد.

تکرار درمان:

اگر پس از بهبودی، مشخص شد که برخی نواحی لثه هنوز دچار تیرگی هستند، بیمار می تواند در جلسه دیگری از سفید شدن این نواحی نیز مطمئن شود.

آیا می توانم پس از درمان سیگار بکشم؟

البته در دندانپزشکی به هیچ وجه سیگار کشیدن توصیه نمی شود. سیگار از علل مهم تیره شدن رنگ لثه است. با این حال، پس از درمان تا 7 روز نمی توانید سیگار بکشید.

منبع:

acedentalresource

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *