امتناع کودک از مسواک زدن:

فهرست مطالب

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای بهداشت دهان و دندان ضروری است، اما کار هیجان انگیزی نیست. بسیاری از کودکان تمایلی برای قطع بازی خود برای مسواک زدن ندارند. آیا به عنوان والدین از گریه، لجبازی و امتناع کودک از مسواک زدن خسته شده اید؟ با استفاده از روش های زیر می توانید این مبارزه را تمام کنید.

امتناع کودک از مسواک زدن:

الگو باشید:

کودکانی که شاهد مسواک زدن و نخ دندان کشیدن والدین خود هستند، بیشتر به این کار تمایل نشان می دهند. این کار را به یک روتین خانوادگی تبدیل کنید. می توانید این کار را به یک بازی تبدیل کنید. برای مثال به ازای هر پنج رفت و برگشت مسواک، یک بار دست بزنید.

از یک متخصص کمک بگیرید:

دندانپزشک می تواند به کودک اهمیت مراقبت از دهان و دندان را توضیح دهد و او را با عواقب مسواک نزدن آشنا کند.

به او پاداش بدهد:

اشکالی ندارد اگر برای حل مشکل امتناع کودک از مسواک زدن به رشوه دادن پناه ببرید. اما پاداش باید معقول باشد و به اصول تعیین شده پایبند باشید. برای مسواک زدن پاداش و مجازات تعیین کنید. هر بار مسواک زدن با برچسب گرفتن همراه است که مقدار مشخصی از برچسب معادل یک هدیه است. در غیر این صورت، مجازات مسواک نزدن محروم شدن از چند ساعت تماشای تلویزیون یا بازی با یکی از اسباب بازی هاست.

از فرشته دندان ها کمک بگیرید:

گاهی لازم است با یک رئیس تماس بگیرید. برای این کار می توانید از دو روش کمک بگیرید.

دفعه بعد که دندان کودک افتاد از طرف فرشته دندان ها به او جایزه ندهید. بلکه نامه ای نوشته شده از سوی فرشته زیر بالش او قرار دهید: «دندانی که برای من فرستادی در وضعیت قابل قبولی نبود که بتوانم به آن جایزه بدهم. به همین خاطر این بار جایزه ای نداری. بهتر است برای دندان های بعدی، بیشتر و بهتر مسواک بزنی تا جایزه خوبی از من بگیری.»

اگر فکر می کنید این نامه خیلی سخت گیرانه است، می توانید یک جایزه معمولی به او بدهید و از طرف فرشته از او بخواهید که بهداشت دهان و دندان خود را بیشتر جدی بگیرد.

در شیوه ای دیگر یک برگه روی آیینه دستشویی بچسبانید و از طرف فرشته به او بگویید که شب ها دهان بچه ها معاینه می شود. دیشب دهان او در وضعیت خوبی نبود و فرشته ناراحت شده است.

بهترین راه برای غلبه بر مشکل امتناع کودک از مسواک زدن این است که دریابید چه چیزی به او انگیزه می دهد و مسواک زدن را برای او جذاب تر می کند.

منبع:

colgate

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *