اهمیت جرم گیری منظم دندان در سلامت آن

فهرست مطالب

در مقایسه با سایر درمان های دندانپزشکی، نادیده گرفتن جرم گیری دندان وسوسه برانگیزتر است. بسیاری از افراد این کار را اتلاف وقت و هزینه می دانند. اما اهمیت جرم گیری منظم دندان به سلامت کل دهان و دندان و حتی بدن ارتباط دارد.

اهمیت جرم گیری منظم دندان:

تازگی بوی دهان:

رعایت بهداشت دهان و دندان بهترین راه برای مبارزه با بوی بد دهان است. جرم گیری دندان در این امر نقش زیادی دارد. اگر با وجود رعایت بهداشت دهان و دندان در خانه، باز هم با مشکل بوی بد دهان دست به گریبان هستید، استفاده از جرم گیری دندان را در نظر بگیرید.

سلامت عمومی بدن:

آیا می دانستید سلامت عمومی دهان و دندان با سلامت کل بدن در ارتباط است؟ کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و سکته از دلایل اهمیت جرم گیری منظم دندان است. در عین حال، دندانپزشک می تواند در طول معاینه، ابتلا به سرطان دهان را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

پیشگیری از تجمع پلاک و پوسیدگی دندان:

البته، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به صورت روزانه می تواند مانع از تجمع پلاک شود. اما دندانپزشک می تواند مناطقی از دهان و دندان را تمیز کند که دسترسی به آن با مسواک دشوار است. جرم گیری موثرتر و بهتر است.

پیشگیری از مشکلات پیچیده:

علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به مشکلات سلامت عمومی بدن، افزایش عمر دندان ها با پیشگیری از پوسیدگی دندان، بیماری لثه و از دست رفتن استخوان فک از دلایل اهمیت جرم گیری منظم دندان است. دندان های شما باید تا آخر عمر شما را در حرف زدن و غذا خوردن همراهی کنند.

هزینه کمتر:

مراجعه منظم برای جرم گیری هزینه کمتری نسبت به مراجعه برای درمان و ترمیم دندان ها دارد. این روش در مقایسه با سایر درمان های تخصصی دندانپزشکی با هزینه کمتری همراه است و در اغلب موارد تحت پوشش بیمه قرار دارد. بنابراین بهتر است این روش را در هزینه های درمانی سالانه خود لحاظ کنید.

احساس بهتر در مورد دندان ها:

جرم گیری دندان می تواند لبخند شما را درخشان تر و سفیدتر کند. این امر باعث افزایش اعتماد به نفس فرد نیز می شود. جرم گیری دندان ساده ترین راه برای بهبود عزت نفس افراد در محل کار، مدرسه و فعالیت های اجتماعی است.

با توجه به همه این دلایل، بهتر است اگر مدت زیادی از مراجعه به دندانپزشک گذشته است، هر چه سریع تر قراری را با دندانپزشک خود تنظیم کنید.

منبع:

 draperfamilydentistry

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *