بهترین شیرینی ها برای دندان و بدترین آنها

فهرست مطالب

حتی اگر جز افرادی باشید که همیشه غذاهای سالم می خورند، اما زمان هایی وجود دارد که مایل هستید چند شکلات یا آب نبات بخورید. اگر می خواهید زیاده روی کنید، حداقل از فهرست بهترین شیرینی ها برای دندان یکی را انتخاب کنید. اگر نمی خواهید بهداشت دهان و دندان خود را به خطر بیاندازید، با استفاده از نکات زیر ضمن لذت بردن از خوردن شکلات و شیرینی از ابتلا به پوسیدگی دندان هم پیشگیری می کنید.

بهترین شیرینی ها برای دندان:

آدامس/آب نبات بدون قند:

اگر واقعا به دنبال چیز شیرینی هستید، سعی کنید یک آدامس یا آبنبات بدون قند بخورید. این دو جز بهترین شیرینی ها برای دندان هستند، زیرا حاوی زایلیتول هستند. زایلیتول اسید دهان را خنثی می کند و موجب تحریک تولید بزاق می شود.

شکلات تلخ:

اگر شکلات را سریع بخورید یا یک تکه شکلات تلخ را انتخاب کنید، برای دندان هایتان بد نیست. از شکلات های مغزدار پرهیز کنید. مغز این شکلات ها باعث می شود که شکلات جویدنی شود و با چسبیدن به دندان، به آن آسیب برساند. بهترین شیرینی ها برای دندان همان شکلات تلخ بدون مغز است.

بدترین شکلات ها برای دندان:

آب نبات های جویدنی:

آب نبات بدترین شیرینی برای دندان است، زیرا خوردن آن زمان زیادی طول می کشد. مکیدن طولانی مدت آب نبات باعث می شود که دندان با قند پوشیده شود و این برای دندان های شما بد است.

شکلات کاراملی:

این نوع شکلات نیز برای دندان بسیار بد است. آنها بسیار شیرین هستند به تمام پستی و بلندی های دندان می چسبند. هر چیزی که با شکر ساخته شده باشد و چسبناک باشد، در فواصل و شکاف های دندان گیر می کند و تمیز کردن آن سخت است.

نکات:

  • اگر می خواهید شکلات بخورید، سعی کنید آن را بعد از غذا میل کنید.
  • در طول روز به دفعات آب نبات نخورید. گاهی یک تکه کافی است.
  • پس از خوردن هر آب نبات دهانتان را بشویید. یا از آن بهتر مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا تمام بقایای آن از بین دندان های شما خارج شود.
  • برای جشن گرفتن عید و مراسمات، به جای دادن شکلات، به بچه های کوچک هدیه های ارزان قیمت یا برچسب بدهید.

همیشه بهداشت دهان و دندان خود را جدی بگیرید و از موادی که باعث پوسیدگی دندان می شود پرهیز کنید. مصرف مداوم مواد شیرین حتی با وجود رعایت بهداشت دهان و دندان ریسک ابتلا به پوسیدگی را افزایش می دهد.

منبع:

greenspointdental

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *