بیرون کشیدن ماده غذایی گیر کرده بین دندان

فهرست مطالب

همه ما تا به حال در وضعیتی قرار گرفته ایم که چیزی بین دندان هایمان گیر کرده است. بیرون کشیدن ماده غذایی گیر کرده بین دندان از نظر پیشگیری از عفونت و سلامت دهان و دندان اهمیت زیادی دارد. برای رفع مشکل می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

روش بیرون کشیدن ماده غذایی گیر کرده بین دندان:

دفعه بعد که به فکر فرو کردن چاقو، سوزن و نوک خودکار بین دندان های خود افتادید، دست نگه دارید و از روش های زیر برای بیرون کشیدن ماده غذایی گیر کرده بین دندان استفاده کنید:

به جای خلوت بروید:

تنها بودن تاثیر علمی خاصی در نتیجه کار نخواهد داشت، اما باعث می شود که شما احساس راحتی کنید. به هر حال هر کسی در هر جایی مانند رستوران، پارک یا سر کار، نخ دندان و مسواک ندارد. رفتن به دستشویی یا اتاق به شما کمک می کند که بدون نیاز به مودب بودن در جمع، مشکل خود را حل کنید.

قرقره کنید:

اگر نمی توانید در حال حاضر در جای خلوتی حاضر شوید، یک لیوان آب بردارید و آن را به آرامی قرقره کنید. آب گرم بهتر است اما به طور کلی هر نوع مایعی می تواند به شما کمک کند. اگر در خانه هستید و با یک تکه بزرگ گوشت یا پاپ کورن بین دندان های خود درگیر شده اید، از یک لیوان آب نمک گرم برای بیرون کشیدن ماده غذایی گیر کرده بین دندان و پیشگیری از عفونت لثه استفاده کنید.

دندان های خود را مسواک بزنید:

مسواک زدن از اصول بهداشت دهان و دندان است. پیش از حمله به دندان های خود با چاقو و فلزات تیز، حتما یک بار به مسواک فرصت امتحان کردن را بدهید.

نخ دندان بکشید:

از نخ دندان استریل برای بیرون کشیدن ماده غذایی گیر کرده بین دندان استفاده کنید. اگر ماده غذایی بیرون نمی آید از یک تکه نخ جدید در زاویه جدید استفاده کنید و نخ را عقب و جلو ببرید تا ماده غذایی بیرون بیاید. این کار را به آرامی انجام دهید تا به لثه و دندان خود آسیب وارد نکنید.

در صورت عدم موفقیت:

در صورتی که درد دارید یا نمی توانید ماده غذایی را از بین دندان خود بیرون بیاورید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. ممکن است دچار بوی بد دهان، پوسیدگی دندان و عفونت لثه شوید.

این مسئله به نظر خیلی مهم نمی رسد. اما بین کشیدن مواد غذایی بدون آسیب به دندان و لثه اهمیت زیادی دارد. با گیر کردن مواد غذایی در دندان ها، باکتری ها شروع به تکثیر می کنند و این آغاز فرآیند پوسیدگی دندان است. آبسه دندان و لثه از مراحل پیشرفته عفونت است که باعث مشکلات جدی و درمان های تهاجمی می شود.

منبع:

deltadentalia

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *