تاثیر دندان قروچه بر ونیر دندان:

فهرست مطالب

سوال: اگر دچار دندان قروچه باشم، می توانم از ونیر استفاده کنم؟ دندان های من بسیار کوچک هستند و ونیر می تواند ظاهر آنها را تغییر دهد. پیش از این یک دندانپزشک استفاده از این روش را برای اصلاح لبخندم تایید کرده بود. اما به تازگی به متخصص دیگری مراجعه کرده ام و او به دلیل ابتلا به دندان قروچه این کار را برای من انجام نداد. وی به من گفت که این کار تلف کردن وقت او و پول من است زیرا به احتمال زیاد پس از مدت کوتاهی ونیرها در اثر دندان قروچه خواهند شکست. وی به من توصیه کرد که برای محافظت از دندان هایم باید از نایت گارد استفاده کنم. چنین چیزی برایم جدید بود. پیش از این هرگز از هیچ دندانپزشکی نشنیده بودم که دچار این مشکل هستم. آیا احتمال دارد که همه این موارد برای پرداخت هزینه بیشتر و فروش نایت گاردی بوده باشد که به آن نیاز ندارم؟ چطور می توانم متوجه ابتلا به دندان قروچه شوم؟ تاثیر دندان قروچه بر ونیر دندان چیست؟

پاسخ:

استفاده از ونیر دندان برای اصلاح لبخند روش بسیار خوب و سریعی است. اما اگر بیمار به دندان قروچه مبتلا باشد، برای پیشگیری از تاثیر دندان قروچه بر ونیر دندان باید ابتدا این مشکل رفع شود.

پرسلین ماده ای محکم و با دوام است. اما مانند دندان های طبیعی می تواند بشکند یا ترک بخورد. بنابراین تاثیر دندان قروچه بر ونیر دندان می تواند شامل جدا کردن، شکستن، لب پر کردن و مواردی از این دست به دلیل فشار وارد شده بر آن باشد.

تشخیص ابتلا به دندان قروچه:

اگر دندانپزشک به شما گفته است که دچار دندان قروچه هستید، جای تعجب نیست. تشخیص این امر از طریق وجود فرسایش روی دندان ها میسر است. وجود نشانه های زیر در بیمار به تایید ابتلا به دندان قروچه کمک می کند:

  • لب پر شدن، شکستگی، یا صاف بودن سطح جونده دندان ها
  • فرسایش مینای دندان
  • دندان درد یا حساسیت دندان
  • درد در فک و گردن
  • درد در گوش
  • صدا دادن فک

بررسی تاثیر دندان قروچه بر ونیر دندان:

دریافت ونیر دندان یکی از روش های پر هزینه در دندانپزشکی است. اما به دلیل تاثیر دندان قروچه بر ونیر دندان و احتمال شکست درمان، بهتر است ابتدا عدم ابتلا به دندان قروچه در بیمار تایید شود. در صورتی که دچار دندان قروچه باشید، بهترین روش درمانی برای بهبود ظاهر دندان ها و کارکرد آنها به شما پیشنهاد خواهد شد.

منبع:

atlantacenterforcosmeticdentistry

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *