تسکین درد پس از تنگ کردن براکت: 6 راهکار

فهرست مطالب

اگر در هفته گذشته برای تنظیم براکت ها به دندانپزشک خود مراجعه کرده اید، احتمالا اکنون به دنبال روش های تسکین درد پس از تنگ کردن براکت می گردید. نگران نباشید، این مسئله طبیعی است. هربار که برای معاینه ارتودنسی خود به دندانپزشک مراجعه می کنید، دندانپزشک آرچ وایر، سیمی فلزی که به طور سرتاسری روی دندان ها قرار می گیرد، را تنظیم می کند. امکان دارد سیم را خم، تنظیم یا تنگ کرده و یا با سیمی ضخیم تر جایگزین کند تا دندان ها را وادار به حرکت کند.  همچنین ممکن است کش هایی که براکت را به آرچ وایر وصل می کنند نیز عوض کرده و تنظیمات دیگری نیز روی براکت ها انجام دهد.

هر یک از این تنظیم ها قدمی به سوی مرتب شدن دندان هاست. اما گاهی حرکت دندان ها باعث ایجاد درد می شود. در این صورت می توانید از راهکارهای زیر برای تسکین درد پس از تنگ کردن براکت استفاده کنید:

از بی حس کننده دهان استفاده کنید:

اوراژل و آنبسول دو مسکن هستند که می توان از آنها مستقیما روی دندان ها و لثه استفاده کرد. برای مالیدن داروی بی حسی به ناحیه مورد نظر از گوش پاک کن یا انگشت خود استفاده کنید. ممکن است این ژل ها طعم خوبی نداشته باشند، اما حساسیت دهان را کم کرده و درد ناشی از حرکت دندان ها را کاهش می دهند.

از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید:

از قبل پیش بینی کنید! اگر یک ساعت قبل از مراجعه به دندانپزشک از مسکن های درد استفاده کنید، تسکین درد پس از تنگ کردن براکت آسان تر شود. هرکدام از مسکن های درد بدون نسخه می توانند مؤثر باشند. اما حتما دستورالعمل های مصرف که در قوطی دارو وجود دارد را انجام دهید. توصیه نمی شود که به طور مرتب از مسکن های درد استفاده کنید، زیرا استفاده بیش از حد می تواند خطرساز باشد. اما برای دردی که با دیگر داروها تسکین پیدا نمی کند، می توان از این داروها استفاده کرد.

از کیسه یخ استفاده کنید:

درست همانند آسیب های دیگر و به این دلیل که تورم باعث افزایش درد می شود، استفاده از فشار سرد بر روی ناحیه ای که درد می کند اهمیت دارد. می توانید کیسه یخ یا کیسه یخ ژله ای را روی دهان قرار دهید. این کار تورم را کاهش داده و در نتیجه درد را تسکین می دهد.

آب سرد بنوشید:

نوشیدن آب یخ راهی بسیار مناسب و ارزان برای تسکین درد پس از تنگ کردن براکت است. دمای پایین باعث ایجاد بی حسی در دهان می شود و ورم لثه ها را کم می کند.

غذاهای نرم مصرف کنید:

بعد از تنگ کردن براکت ها، دندان ها به این دلیل که حرکت می کنند حساس می شوند. از مصرف غذاهای ترد و سخت اجتناب کرده و غذاهای نرم را انتخاب کنید. پوره سیب زمینی، اسموتی، پودینگ و سوپ گزینه های مناسبی هستند که نیاز به جویدن زیادی ندارند.

تسکین درد پس از تنگ کردن براکت: صبور باشید

با اینکه ممکن است تنگ شدن براکت ها باعث ناراحتی و درد شما شده باشد، اما به یاد داشته باشید این درد موقتی بوده و بعد از چند روز از بین می رود. این دردها ارزش رسیدن به لبخندی کاملا متقارن و زیبا را دارند.

منبع

acceledent

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *