جراحی ایمپلنت: سه دلیل برای عدم نگرانی

ایمپلنت های دندانی به خاطر ظاهر طبیعی و ظرافت آنها شهرت خوبی پیدا کرده اند. بسیاری از این موارد مربوط به پست تیتانیوم است که در جراحی ایمپلنت استفاده می شود. از آنجایی که تیتانیوم رابطه خوبی با استخوان دارد، سلول های جدید رشد می کنند و در طی زمان به ایمپلنت دندانی متصل می شوند. این اتصال آنها را قوی و با دوام می کند.

البته، برای رسیدن به این نقطه باید پروسه جراحی ایمپلنت طی شود. در اینجاست که برخی افراد دچار تردید می شوند. اما این جراحی ایمپلنت روشی متداول است که باعث ناراحتی بسیار کمی می شود و در دستان یک دندان پزشک آموزش دیده میزان موفقیت بسیار بالایی دارد.

سه دلیل برای عدم نگرانی در مورد جراحی ایمپلنت:

تردید برخی از افراد در مورد استفاده از این روش بی جا است. امروزه ایمپلنت به قدری رایج و پیشرفته شده است که درصد زیادی از افراد از آن استفاده می کنند و نرخ موفقیت بسیار بالایی را از خود نشان داده است. بنابراین جدا از هزینه های درمان، موارد زیر نباید مانع شما برای مراجعه جهت درمان شود.

برنامه ریزی دقیق:

این روش دقیقا برنامه ریزی شده است. جراحی ایمپلنت یک روش نسبتا جزئی است، زیرا تمام جزئیات جراحی قبل از شروع درمان برآورد شده است. برای شرایط پیچیده، دندانپزشک از رادیوگرافی یا تصویربرداری سی تی برای برآورد محل دقیق هر ایمپلنت و ایجاد راهنمای جراحی برای استفاده در طول روش برای ایجاد برش های دقیق استفاده می کند.

درد:

جراحی ایمپلنت با بیحسی موضعی انجام می شود. ایمپلنت معمولا ساده تر از کشیدن دندان است. اگر سالم باشید و استخوان کافی در فک خود داشته باشید، نباید هیچ مشکلی در طول جراحی ایمپلنت داشته باشید. با یک بیحسی موضعی، دندانپزشک تنها محل ایمپلنت و بافت اطراف را بی حس می کند و شما چیزی از درد نخواهید فهمید. با این حال چنانچه باز هم مضطرب هستید، قبل از شروع کار دندان پزشک از یک داروی آرام بخش و یا ضد اضطراب استفاده می کند.

عوارض پس از جراحی ایمپلنت:

با توجه به راهنمای جراحی از پیش برنامه ریزی شده و تکنیک های پیشرفته لانه گزینی، ضخامت بافت آسیب دیده بسیار کم است و بافت های برش خورده معمولا با بخیه های خود جذب بخیه می شوند. در حالی که برخی از افراد برای کنترل درد ممکن است به داروهای قوی تر نیاز داشته باشند، برای اغلب افراد داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ملایم (NSAID) مانند آسپرین یا ایبوپروفن کافی است.

انجام روش ایمپلنت نسبتا سریع و قابل پیش بینی است و میزان موفقیت آن 95-97٪ گزارش شده است. چند هفته پس از اتصال پایه به استخوان، تاج روی ایمپلنت قرار می گیرد و لبخند شما تکمیل می شود.

منبع

deardoctor