خمیر دندان رفع خشکی دهان و راه حل های خانگی

فهرست مطالب

هر تصمیم کوچکی که بگیرید، از غذا و نوشیدنی گرفته تا حتی خمیردندان انتخابی بر خشکی دهان تاثیر می گذارد. اما با استفاده از خمیر دندان رفع خشکی دهان و رعایت چند نکته می توانید تا حد زیادی از دست این عارضه خلاص شوید.

خشکی دهان چیست؟

خشکی دهان زمانی رخ می دهد که دهان حاوی بزاق کمی است. این امر می تواند در اثر عوارض جانبی داروهای مصرفی به وجود آید یا در اثر یک عارضه پزشکی رخ داده باشد. خشکی دهان سلامت دهان و دندان شما را در معرض خطر قرار می دهد زیرا بدون وجود بزاق برای شستن اسید و بقایای مواد غذایی در دهان، دندان های شما در معرض خطر پوسیدگی و ابتلا به حفره قرار می گیرند. علائم خشکی دهان به طور کلی عبارتند از دشواری در صحبت کردن، کاهش قوه چشایی، اشکال در جویدن و بلع، احساس چسبندگی در دهان، لب های ترک خورده، گلو درد مزمن و گاهی احساس سوزش زبان.

خمیر دندان رفع خشکی دهان:

اگر دچار علائم خشکی دهان هستید، تنها چند گزینه در بین خمیر دندان ها در اختیار دارید که می توانند به شما در رفع خشکی دهان کمک کنند. زمانی که می خواهید یک خمیر دندان رفع خشکی دهان خریداری کنید، دقت کنید که حتما حاوی فلوراید باشد و روی آن حتما کلمه مخصوص خشکی دهان ذکر شده باشد. در خمیر دندان رفع خشکی دهان فلوراید سریع تر منتشر می شود، بیمار احساس ناراحتی و التهاب کمتری خواهد کرد و کمتر به خشکی دهان دچار خواهد شد. از این نوع خمیردندان یک بار در روز به جای خمیر دندان معمولی استفاده کنید و حداقل تا 30 دقیقه پس از مسواک زدن چیزی نخورید و نیاشامید. برای تسکین علائم خشکی دهان و خلاصی از عوارض آن تنها دندانپزشک می تواند به شما استفاده از خمیر دندان رفع خشکی دهان را توصیه کند. برای دریافت مشاوره در مورد برندهای برتر در این زمینه با دندانپزشک خود مشورت کنید.

درمان های خانگی:

در کنار استفاده از خمیر دندان رفع خشکی دهان می توانید از راه های ساده تری نیز برای رفع مشکل خود استفاده کنید. در هنگام مسواک زدن بسیار با ملایمت رفتار کنید و نخ دندان را نیز فراموش نکنید. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید و دهان خود را مرطوب نگه دارید. میزان مصرف نوشیدنی های کافئین در مانند قهوه و چای را محدود کنید. از شکر پرهیز کنید و در عوض از آبنبات و آدامس های بدون قند برای تحریک تولید بزاق استفاده کنید. در حین خواب از دستگاه بخور سرد برای مرطوب کردن مسیر تنفس و دهان خود استفاده کنید.

با استفاده از راه حل های فوق می توانید مشکل خود را تا حد زیادی کاهش دهید. در صورتی که دچار خشکی مزمن دهان هستید که با راه حل های فوق درمان نمی شود، برای دریافت مشاوره با متخصصان کلینیک ما تماس بگیرید.

منبع:

colgate

مطالب مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *